Waarom wij onze wireframes via InVision voorstellen

Bij het ontwikkelingsproces van een nieuwe website nemen wij zowel de structuur als het design van de website onder handen. De beslissingen die wij hierbij maken hangen af van verschillende factoren die ervoor zorgen dat we tot een goed resultaat bekomen. De feedback van klant is hierbij belangrijk. Wij willen dat onze klant tevreden is met de structuur én het ontwerp van hun nieuwe website. Met die reden vragen wij tijdig om hun mening en feedback. Om die fase zo snel, efficiënt en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen, gebruiken wij de online tool InVision.

Wat is InVision?

InVision is voor onze klanten een heel gebruiksvriendelijke tool om feedback te geven op de wireframes en het design van hun nieuwe website. Wij bezorgen aan de klant een link zodat zij de wireframes of het design in de online tool kan openen.

Met deze tool trachten we ervoor te zorgen dat de klant zich kan inleven en zich de nieuwe website kan visualiseren. Zo proberen wij een zo goed mogelijke indicatie te geven over hoe wij de structuur en lay-out van een website voor ogen hebben.

Snel en efficiënt feedback geven

Nadat de klant zijn persoonlijke link heeft ontvangen, kunnen zij de wireframes of het design van de website bekijken. Het beoordelen van zowel de wireframes als het design kan op dezelfde manier gebeuren.


Hieronder een stappenplan:

Stap 1

Aan de hand van de ontvangen link, kunnen de wireframes of het design van de website in InVision openen. Afhankelijk van de status van het project kan het zijn dat hier één of meerdere pagina’s zichtbaar zullen zijn. Door met de pijltjes van je toetsenbord te navigeren, kan je al dan niet meerdere pagina’s bekijken.

dasmedia-wireframes-invision-comment-mode

Stap 2

Om feedback te kunnen geven, moet je eerst de ‘comment mode’ activeren. Rechts onderaan de pagina vind je een button waarmee dit kan (zie afbeelding hieronder). Door de ‘comments’ button van Off naar On te verplaatsen, zet je de ‘comment mode’ aan.

dasmedia-wireframes-invision-leave-comment

Stap 3

Nadat de ‘comment mode’ werd geactiveerd, verschijnt er bij het bewegen van je computermuis een nieuwe functie waarop staat ‘click to leave a comment’. Hiermee kan je je feedback over de verschillende onderdelen ingeven. Dit kan door te klikken op verschillende plekken en onderdelen in de wireframes of het design, waarna een venster verschijnt zoals de afbeelding hieronder. In dit venster kan jij je feedback dan typen. Als je dit gedaan hebt en op ‘Post’ klikt, plaatst InVision een roze cirkel met een cijfer in de wireframes of het design. Hierdoor kunnen wij zien over welk onderdeel jij je feedback hebt gegeven.

Stap 4

Op basis van de feedback die je hebt aangegeven, kunnen wij de wireframes en/of design dan aanpassen. Wanneer iets ons geen goed idee lijkt, kunnen wij op je specifieke comment reageren met onze mening en inzichten over waarom wij de structuur of het design op die manier hebben ontwikkeld.

dasmedia-wireframes-invision-marked-resolved

Stap 5

Nadat wij de wireframes of het design hebben aangepast, kan je zelf heel gemakkelijk de openstaande comments afsluiten. Hiervoor vink je de checkbox ‘mark as resolved’ gewoon aan. Zo weten beide partijen dat alles uitgeklaard is en kunnen we overgaan tot de volgende stap van het bouwen van een website, webshop of applicatie!

Deze manier van werken maakt het voor onze klanten een heel stuk eenvoudiger met als gevolg dat wij ook sneller resultaat behalen. Door alle feedback in één keer te verzamelen kunnen wij hier snel en efficiënt op inspelen.

Is je website ook aan vernieuwing toe en wil je snel en efficiënt het volledige traject doorlopen?

Contacteer ons

Daarom kies je voor ons.

Op zoek naar een betrouwbare partner die jouw kmo de beste digitale oplossing(en) biedt? DAS Media bundelt expertise en ervaring met een doelgerichte kmo-aanpak binnen één centraal team. Samen met jou maken we werk van de efficiëntste digitale marketingstrategie. Die evalueren we permanent en sturen bij waar nodig. Het resultaat: meer leads en nieuwe klanten.

Afspraak maken

Veelgestelde vragen

  • Hoeveel kost een website?

    Dit is afhankelijk van de complexiteit, het doel en de inhoud van de website. Tijdens een brainstorm horen we graag van jou hoe jij je website voor ogen hebt. Welke zaken mogen zeker niet ontbreken, hoe zit de structuur in elkaar… Al deze zaken gieten wij in een scope en op basis daarvan maken we een raming.

  • Is mijn website duidelijk genoeg?

    Tools zoals Google Analytics, heatmap monitoring en deskundig inzicht kunnen eventuele obstakels in kaart brengen. De Quick Scan van DAS Media kan je hierover meer inzicht geven. Die legt hindernissen bloot die je uit de weg moet ruimen om meer leads te genereren. Vraag nu vrijblijvend je Quick Scan aan.

  • Wanneer heb ik een nieuwe website nodig?

    Op een website staat geen maximale of exacte leeftijd. Deze is echter wel afhankelijk van zowel technische, structurele als inhoudelijke factoren. En aangezien het gedrag van potentiële klanten wijzigt, spreekt het voor zich dat je website mee moet evolueren. Wil je weten of je aan een nieuwe website toe bent? Vraag dan hier je Quick Scan aan.

  • Hoe scoort mijn website momenteel in Google?

    De status of gezondheid van je website kan je grotendeels afleiden uit Google Analytics. Deze tool dient echter wel in jouw website gekoppeld te zijn. Wil je weten of je goed bezig bent? Vraag dan hier je Quick Scan aan om meer inzicht te krijgen over je website en/of digitale marketing.

Op de hoogte blijven?