Een duidelijk prioriteitenlijstje
Op het moment dat Altiro Tenten bij ons aanklopte, hadden ze zelf al een aantal prioriteiten bepaald:
- Kwaliteit van de leads via de website opkrikken. Want van leads die nergens toe leiden raakt natuurlijk niemand in feeststemming!
- Realisaties beter uitwerken en zo de sterktes van Altiro (bijvoorbeeld kwaliteit, maatwerk, snelle service…) in de kijker plaatsen.
- Beter informeren op vlak van afwerking, opties…
Aan dat to do-lijstje voegden wij ook meteen de site responsief maken toe, een absolute must voor elke (nieuwe) website.

Meteen aan de slag
Na de kick-off meeting gingen we al snel van start:
- Er kwam een nieuw design.
- We maakten de website responsief.
- We voerden een grondige SEO-optimalisatie door.
- We namen de reeds bestaande content (teksten en beelden) onder de loep.
- We verlaagden de administratieve werkdruk voor Altiro door de installatie van een CMS (Craft), enkele aanpassingen aan het contactformulier…
Sinds de nieuwe site online staat, merken we dat we meer (kwalitatieve) aanvragen binnenkrijgen.
Victoria Smet, Altiro Tenten

En na alle inspanningen komt… resultaat!
Eenmaal de site een tijdje live was, maakten we een eerste balans op. Wat bleek?
- Er werden 50% meer bezoekers via organische zoekopdrachten gemeten.
- De bounce rate (mensen die de site direct verlaten zonder naar een andere pagina te navigeren) lag maar liefst 20% lager.
- De gemiddelde sessieduur was gestegen.
Prospecten bleken bovendien beter geïnformeerd op het moment van een aanvraag. Iets wat de kwaliteit van de leads, net als de conversies naar sales, ten goede kwam: “We zien zeker ook een toename in kwalitatieve aanvragen. We krijgen tegenwoordig meer gerichte aanvragen die dicht aansluiten bij onze producten.”
Kortom: onze inspanningen en aanpassingen hebben geloond, iets waar Altiro Tenten uiteraard heel tevreden mee is en wij zeer trots op zijn!
Toppositie in Google Ads behouden
Altiro streeft naar een toppositie in Google Ads. Hiervoor controleren we maandelijks de zoekadvertenties. We gaan na of de advertenties goed lopen en of dat ons bod hoog genoeg is om de toppositie te behouden. Want hoe hoger je advertentie in de zoekresultaten, hoe groter de kans dat er op je advertentie geklikt wordt.
Ook de keywords en het budget van verscheidene campagnes worden aan een maandelijkse inspectie onderworpen: welke keywords zorgen voor een hoge bounce en kunnen we uitsluiten? Welke campagnes zijn beperkt in budget en zouden beter kunnen scoren door verschuivingen in het totale budget? De impact van die wijzigingen houden we nauwlettend in de gaten. Door onze maandelijkse opvolging laten we de advertenties van Altiro maximaal renderen en voorkomen we dat de zoekadvertenties van Altiro verloren gaan in de Google Ads van de concurrentie.