Maar ook voor kwalitatieve binnendeuren ben je bij Trappen Smet aan het juiste adres.
Trappen Smet levert zowel aan particulieren als bouwpromotoren. Maar even goed aan grootse projecten in het buitenland. Zo hebben ze ook al enkele indrukwekkende trappen voor prestigieuze hotels in het buitenland op hun palmares!
Door het nagelnieuw machinepark konden er meer leads verwerkt worden
Voordat de digitale marketing rond de website opgestart werd, kwamen de aanvragen vooral spontaan binnen. Mond-tot-mondreclame, beursdeelnames en sporadische printadvertenties waren de voornaamste leadgenerators.
Trappen Smet investeerde in een gloednieuw machinepark en zo steeg de capaciteit om trappen en binnendeuren te maken aanzienlijk. Er was dus bijgevolg nood aan meer inkomende leads. En zo startten we met een digitaal marketingplan op maat van Trappen Smet. De focus lag voor 70% op directe leads en de overige 30% stond in teken van branding (lees: het verwerven van naamsbekendheid).


Hierbij kozen we voor SEO-optimalisatie, waar we werkten rond de trefwoorden ‘houten trap’ en ‘houten trap op maat’. Maar even goed kwamen Google Ads en Google Display banners aan bod. Bij dat laatste verschenen de banners op basis van de juiste doelgroep in combinatie met interesse in architectuur en natuurlijk ook binnen de juiste context, meer bepaald bouwgerelateerde websites. We schakelden ook een versnelling hoger op Facebook en Instagram met doelgroepgerichte advertenties.
En die investering in extra aanwezigheid via advertenties en een goede vindbaarheid via Google loonde de moeite. De aanvragen overspoelden Trappen Smet even. Om de toevloed van offerteaanvragen beter te kunnen opvangen, hebben we het offerteformulier verrijkt met enkele noodzakelijke velden. Normaal raden we onze klanten steevast aan om de formulieren zo kort mogelijk te houden. Zo is de drempel voor de bezoeker om het formulier in te vullen ook lager. Maar door bepaalde informatie reeds in het formulier op te vragen, verliest Trappen Smet achteraf geen tijd meer voor het opvragen van die zaken.

Een afspraak inplannen? Een makkie!
Trappen en binnendeuren heb je in alle maten, materialen, vormen en kleuren. Een trap of binnendeur voor je huis kiezen, vraagt dus wel wat meer werk dan simpelweg een paar schoenen aan je winkelmandje toevoegen. Voor zo’n zaken zit je liever even samen met de expert ter zake om al je wensen en de mogelijkheden te overlopen.
Om de aanvragen voor een showroombezoek nog gemakkelijker te laten verlopen, implementeerden we een online kalender. Daar kan de bezoeker kiezen uit vrije timeslots en zo zijn afspraak bevestigen. De bezoeker krijgt vervolgens nog een bevestigings- én herinneringsmail. In die laatste e-mail lijsten we nog even op wanneer de afspraak doorgaat en welke zaken hij of zij zeker niet mag vergeten. Op deze manier hoeft niemand in de showroom te wachten en kan elk project uitvoerig besproken worden.