Helder informeren en triggeren om contact op te nemen

HBP Bouw is al meer dan 15 jaar actief in de projectontwikkeling. Het bedrijf vindt het belangrijk om zijn klanten transparant en nauwkeurig te begeleiden tijdens de technische en administratieve realisatie van hun bouwproject. De nieuwe website moest die ambitie al meteen duidelijk maken aan geïnteresseerden die online op zoek gaan naar een bouwpartner.

De nieuwe website van HBP Bouw moest:

  • woonprojecten voorstellen,
  • de kenmerken en de waarde van nieuwbouwwoningen en -appartementen tonen,
  • bezoekers over de projectaanpak informeren,
  • geïnteresseerden contact laten opnemen en leads genereren.

DAS Media werd uitgedaagd om de grote hoeveelheid content gebruiksvriendelijk te structureren en een flexibel beheer mogelijk te maken.

Cocreatie

De basis voor de content, de architectuur van de website en de lay-out werd gelegd tijdens een intens cocreatietraject met verschillende brainstormsessies. Op die manier bepaalden we de verschillende contenttypes, de noodzakelijke velden om de informatie weer te geven en de vorm waarin dat moest gebeuren.

Blanco

Flexibel contentbeheer dankzij Craft CMS

Snel en op een intuïtieve manier informatie wijzigen en toevoegen is cruciaal in het beheer van de website. Daarom kozen we voor Craft CMS. Dit beheersysteem maakt het mogelijk om structuren te integreren die, afhankelijk van (de status van) het woonproject, naar believen geactiveerd kunnen worden.

Blanco

De rode loper voor zoekopdrachten

Een website moet in eerste instantie overtuigend zijn voor de bezoeker. Maar daarom moet die bezoeker de website uiteraard ook gemakkelijk vinden.

Daarom hebben we gezorgd voor SEO-vriendelijke copy en landingspagina’s die gemakkelijk scanbaar zijn voor zoekrobots zoals Google. Naast de SEO-vriendelijke copy lieten we ook de Google Ads van start gaan. Deze campagnes zijn gebaseerd op locatie met daarin gerichte en relevante trefwoorden verwerkt.

HBP googlead

Responsive voor optimaal mobiel gebruik

In het eerste kwartaal dat de nieuwe website live ging, was meer dan 88% van het internetverkeer afkomstig van smartphones en tablets. Het spreekt dus voor zich dat het voor ons een prioriteit was om een optimale ervaring te creëren voor mobiele gebruikers. Vanwege de veelheid aan informatie op vaak complexe pagina’s was dat een pittige opdracht.

Bekijk hier het resultaat

fez

Op de hoogte blijven?