Meer omzet dankzij de koppeling van je ERP of CRM aan je webshop

vrijdag 03 maart 2017

Meer omzet dankzij de koppeling van je ERP of CRM aan je webshop

vrijdag 03 maart 2017
DAS Media heeft de voorbije jaren – en in 2016 meer dan ooit tevoren – heel wat websites en webshops gekoppeld aan ERP- en CRM-pakketten zoals LISA, Softtouch, Carfac, Ridder, Teamleader en Dynamics. De voordelen van zo’n koppeling zijn gerust gigantisch te noemen...

Nogal wat DAS Media-klanten maken gebruik van een ERP- of CRM-pakket om hun administratie, klantgegevens, bestellingen en voorraden in goede banen te leiden. Toch merken we dat heel wat bedrijven blijven werken op de ‘oude’ manier.
Ze krijgen hun bestellingen binnen via e-mail, telefoon of papieren bestelbonnen die worden ingeleverd door de sales mensen. Daar komen wel eens vodden van, want een input- of typfout overkomt de beste. Maar… een kleine lapsus tijdens de verwerking van een bestelling kan voor veel ellende zorgen in het magazijn én is al zeker een bron van frustratie voor de klant. En dat is het laatste wat je wil, toch? 

Heel wat van onze klanten zijn intussen zover dat ze hún klanten online laten bestellen, maar hebben nog niet de koppeling gemaakt met het ERP- of CRM-pakket dat ze gebruiken. De bestelling komt dan wel digitaal binnengelopen, maar er blijft ook manueel werk aan de winkel. In dit scenario is het enige voordeel van de online bestelmogelijkheid dat de koper door het hele aanbod kan gaan. Dat is fijn voor hem of haar natuurlijk, maar zelf heb je er verder weinig aan. En dat is niet alleen jammer, het is ook weinig efficiënt. Gelukkig weten wij raad.


Snel zoeken

DAS Media heeft de voorbije jaren – en in 2016 meer dan ooit tevoren – heel wat websites en webshops gekoppeld aan ERP- en CRM-pakketten zoals LISASofttouchCarfacRidderTeamleader en Dynamics. De voordelen van zo’n koppeling zijn gerust gigantisch te noemen. Zo worden producten automatisch online gezet, samen met cruciale informatie zoals voorraad, (klantafhankelijke) prijzen en leveringstermijnen. Daarbovenop krijgen gebruikers en klanten ook de mogelijkheid om snel te zoeken, al dan niet aan de hand van filters. Van service gesproken. En zo doe je dus zaken, anno 2017.


Meer omzet, minder kosten

Eens klanten van de extra troeven van een geïntegreerde aanpak geproefd hebben, vragen ze zich vaak af waarom ze zo lang gewacht hebben met de koppeling van hun ERP/CRM-systeem aan hun webshop. Het heeft immers alleen maar voordelen. Zeg nu zelf, welk bedrijf is niet gebaat bij…

  • Minder administratieve rompslomp = minder kosten, en meer tijd voor essentiële zaken
  • Meer klantvriendelijkheid: de klant kan snel en gemakkelijk producten vinden en bestellen = meer omzet
  • Betere organisatie en flow = minder kosten
  • Een up-to-date systeem met de meest recente prijzen en stock aantallen = strakkere organisatie en dus minder kosten
  • Een transparant beheer van productaanbod en voorraad = meer omzet
  • Een betere service aan de klant

Zelfs offline of vroegere bestellingen kunnen vanuit ERP/CRM gekoppeld worden aan een webshop. Het laat de klant toe om online eerdere bestellingen te raadplegen en opnieuw te bestellen of gepersonaliseerde lijsten aan te leggen.


Marketingtool

En dan is er nog het marketingverhaal. Ook op dat vlak heeft een webshop tal van voordelen. Denk maar aan het promoten van nieuwe of in prijs verlaagde artikelen, tot zelfs gebundelde producten die met reductie kunnen verkocht worden. Uit onze rijke praktijkervaring weten we dat online marketing via een webshop resulteert in meer omzet. De integratie van ERP/CRM en webshop levert je dus ook nog eens een geweldige marketingtool op.


Trek aan onze mouw

Tot slot nog dit: bedrijven kunnen het verhaal helemaal rond maken wanneer ze ook hun boekhoudpakket in een geïntegreerd systeem meenemen. Meer daarover lees je in een volgend artikel. Al hoef je uiteraard niet zo lang te wachten om aan onze mouw te trekken. We doen je graag uit de doeken hoe je een en ander concreet maakt. Wij kennen als geen ander het klappen van die zweep. Klaar voor meer efficiëntie en vooral meer omzet? Neem dan contact op met Dieter Vaernewijck via 056 603 606 of dieter@dasmedia.be

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde realisaties

Website met ERP-koppeling voor didier.be
Didier.be gekoppeld met Carfac ERP

Voor Didier.be, gespecialiseerd autohandelaar en gevestigd nabij Waregem, mochten we aan de slag met een gebruiksvriendelijke en responsieve website. Lees hieronder hoe we te werk gingen!

1. Didier, dé specialist in jonge schadewagens

In de kleinste deelgemeente van Waregem, genaamd Sint-Eloois-Vijve, is autohandel Didier gevestigd. Met een aanbod van meer dan 400 wagens, is Didier gespecialiseerd in jonge schadewagens en wagens geschikt voor afbraak. Daarbovenop heeft Didier een zeer gevarieerd aanbod aan verschillende merken in huis.

2. Gebruiksvriendelijke website check: Zo gingen we te werk!

Een efficiënte koppeling met het Carfac ERP-systeem

Om een feilloze invoer en opvolging van de wagens te kunnen garanderen, wordt er bij Didier gewerkt met een aangepaste ERP-software, Carfac. Het doel van de nieuwe website bestond erin het actieve aanbod ter beschikking te stellen voor de bezoekers. Om het aanbod zoveel mogelijk up-to-date te houden, wordt dat meerdere malen per dag met Carfac gesynchroniseerd. Op deze manier is het online aanbod steeds actueel en kan de bezoeker op elk moment van de dag het meest recente aanbod in kijken! Daarnaast kan je via de nieuwe website ook een afspraak of meer informatie aanvragen.

Een gedetailleerd overzicht per wagen

Zowel op desktop als op mobiel krijgt de bezoeker een duidelijk maar uitgebreid overzicht van de technische specificaties van elke wagen met bijhorende foto’s. Kiezen was nog nooit zo makkelijk!

Automatische updates

De volgende logische stap is dat iedere bezoeker in de toekomst per mail op de hoogte zal kunnen gebracht worden van het aanbod aan hand van de eigen zoekopdrachten. Dit betekent dat wanneer iemand bijvoorbeeld zoekt op de term Audi en er komt de volgende dag een Audi A1 binnen, dat deze persoon hiervan op de hoogte gebracht zal worden. Dit verhoogt de kans op verkoop voor didier.be aanzienlijk.

En het eindresultaat? Dat ontdek je hier! Is ook uw website aan vernieuwing toe? Neem gerust contact op.

Haesevoets - Webshop - Realisaties
Juwelier Haesevoets

Naar aanleiding van hun dertigjarig bestaan besloot Juwelier Haesevoets uit Waregem hun klanten extra in de watten te leggen! Hoe ze dit deden? Met een fonkelnieuwe webshop! Juist, gepassioneerde horlogerieliefhebbers kunnen vanaf vandaag ook online terecht bij Haesevoets.

Een antwoord op de stijgende vraag naar online shoppen

De tijden veranderen, zo ook de behoeften van de klant. Teneinde mee te blijven evolueren en te voldoen aan de stijgende vraag naar online horloges en juwelen, sloegen DAS Media en Juwelier Haesevoets de handen in elkaar. Een gebruiksvriendelijke webshop in een strak design was het doel. En het resultaat? Oordeel daar vooral zelf over!

Een nieuwe online shop: hoe gingen we te werk

Op basis van een trefwoordenonderzoek tekenden we de eerste krijtlijnen van de nieuwe Haesevoets webshop. Met een krachtig en fris ogend design dat niet alleen mooi oogt, maar ook eenvoudig is in gebruik wilden we meer leads gaan genereren. Binnenkort gaan we dan ook aan de slag met SEA, om potentiële gebruikers naar de webshop te gaan sturen.

Kortom…

Bent u bereid eens extra diep in de buidel te tasten voor het uurwerk van uw dromen? Houdt u van Zwitserse luxemerken als IWC? Neem dan vooral eens een kijkje in hun nieuwe webshop! Wilt u zelf een webshop laten bouwen? Contacteer ons en geef uw sales leads een serieuze boost! 

Terug naar boven