Brewery De Bie: behind the scenes, a mythical journey

dinsdag 11 februari 2014

Brewery De Bie: behind the scenes, a mythical journey

dinsdag 11 februari 2014
DAS Media gunt u een blik achter de schermen van een VIP-productie. Bekijk de exclusieve foto’s en lees het mythische verhaal achter de beelden!

Once upon a time…

Nicolas Tjoen van Brouwerij De Bie gaf ons de opdracht om een imagofilm te realiseren als marketing-tool die het mythische en mysterieuze karakter van zijn ambachtelijke bieren nog zou versterken.
Nicolas zette ons op weg door ons enkele filmpjes te tonen die hij goed vond. Deze video’s toonden een grote portie fantasie en verbeelding. Dit was voor ons voldoende om te weten in welke richting de klant dacht. Daarna zijn we bij DAS Media uit de startblokken geschoten. In dit geval was het schrijven van een scenario de eerste stap.

Kill your darlings!

Elke versie van het scenario werd voorgelegd aan de klant maar de scenarist bleef steeds trouw aan de doelstelling van de klant. Er werd geschreven, geschrapt en geschaafd aan teksten en scènes totdat iedereen tevreden was.

The Quest

De juiste acteurs en locaties zoeken was de tweede stap in het creatieve proces. Als personages zochten we een tovenaarsfiguur/wetenschapper en een engel, beiden afkomstig uit een mythische wereld. De regisseur koos voor 2 acteurs die het scenario naar een hoger niveau konden tillen. De keuze van acteurs werd onmiddellijk goedgekeurd door de klant.



De filmlocatie was een prachtig kasteel waar we het laboratorium van de tovenaar/wetenschapper hebben gebouwd.
 

Action!

Nu de acteurs en de locatie gevonden waren, konden we de opnamen plannen. Het scenario vereiste nachtopnamen dus werd er gefilmd van 17h ’s avonds tot 05h ’s morgens. Nachtopnamen zijn altijd specialer en de sfeer zat onmiddellijk zeer goed.

Het opnameschema werd zo strikt mogelijk gerespecteerd en toen de zon opkwam was de film ingeblikt. Een ervaren regisseur die het scenario kan omzetten in de juiste beeldtaal is bij zo’n opdracht cruciaal voor het succes.









Fix it in the mix!

Toen startte een ander belangrijk onderdeel van het productieproces: de montage. De beelden werden versneden en herbekeken, geschikte muziek werd gezocht en gevonden. De videomontage werd getoond aan de klant tijdens een uitgebreide visie. Na enkele kleine aanpassingen werd de beeldmontage goedgekeurd en kon voor de film de laatste fase beginnen: de 3D-productie. Bepaalde elementen in het scenario kunnen niet tijdens de filmopnamen gefilmd worden maar worden er later in 3D aan toegevoegd. Deze elementen zijn eigenlijk de finishing touch en belangrijk voor de meerwaarde van de film.

Passion

Deze realisatie is een knap voorbeeld van een kruisbestuiving tussen een opdrachtgever met een out-of-the-box –idee en de passie voor beeld bij DAS Media.
Het resultaat is zeer geslaagd tot tevredenheid van de klant. De beelden in de film zijn zo sterk dat andere toepassingen in de toekomst mogelijk zijn. Ook hier zullen wij Nicolas blijven adviseren zodat zijn investering een maximale return on investment genereert.

Bekijk hier de imagofilm van Brouwerij De Bie
Terug naar boven