Jouw conversie is onze tweede natuur

vrijdag 12 mei 2017

Jouw conversie is onze tweede natuur

vrijdag 12 mei 2017
Onze wereld is er één van conversie, webshops, search engine optimalisatie, inbound en outbound marketing, Google advertising en call to action. En daar is nood aan. Het internet mag dan overal zijn, de kennis om dat internet doordacht en strategisch in te zetten voor je business is dat níet.

Wij van DAS Media hebben ons gespecialiseerd in digitale marketing en digitale marketing strategieën. Nog altijd zijn er mensen die denken dat het hele dure woorden zijn voor iets wat in wezen een luchtbel is. Geloof ons: luchtbellen zijn het laatste waarmee we ons bezighouden. Al geven we wel graag (digitale) zuurstof aan marketeers en marketingplannen. Het is wat we graag doen én waar we goed in zijn. 

Het probleem

Hoe vaak gebeurt het niet dat klanten verzuchten dat er geen bezoekers op hun website landen? Of al even dramatisch: dat die bezoekers wel de weg vinden naar de website, maar de conversie naar een daadwerkelijke verkoop vervolgens stilvalt! De oorzaken kunnen zeer uiteenlopend zijn. Van mikken op de verkeerde doelgroep tot zoekopdrachten die wel naar je website leiden, maar de bezoeker vervolgens op zijn honger laten zitten. Of doelgroep en search engine optimalisatie werken wél, maar eens de bezoeker is waar hij moet zijn, is er geen duidelijke call to action.

Op al die fronten – en nog vele andere – kunnen wij je bijstaan.

Zo lossen wij dat op

Hoe we dat doen? Door in te zetten op je inbound en je outbound marketing. Die twee kanalen versterken elkaar immers. Oeps. Wacht even. Niet iedereen is even vertrouwd met het marketingvakjargon. Laten we dus even uitleggen waarnaar die termen verwijzen.

Outbound marketing verwijst eigenlijk naar de klassieke marketing waarbij producten, merken of diensten offline gepusht worden. Dat kan via campagnes natuurlijk, maar ook via mailings of telemarketing.

Inbound marketing is een manier om leads aan te trekken door het maken en verspreiden van content. De bedoeling is dat die content mogelijke klanten of gebruikers warm maakt voor een merk of product. Het is een manier van informeren die mensen wil aanzetten tot een aankoop. Een belangrijk instrument hierbij is zoekmachineoptimalisatie. Die laat immers toe doelgroepen gericht te benaderen en dat is natuurlijk precies wat marketeers willen.

Iets met keukens

Sowieso is het belangrijk na te gaan welke kanalen belangrijk zijn voor jou, wetende dat inbound en outbound kanalen elkaar dus versterken. Zo kan een outbound kanaal – bijvoorbeeld Facebookmarketing – zorgen voor naamsbekendheid en vertrouwen, waardoor er bij een latere zoekopdracht een snellere conversie is. Neem nu de Dovy keukens van Donald Muyle. Er wordt wel eens lacherig gedaan over de man. Maar feit is dat je hem geregeld voorbij ziet komen op televisie en op de radio. Jazeker, op momenten dat je wellicht niet op zoek bent naar een keuken. Maar stel dat je binnen een jaar je huis gaat verbouwen en een nieuwe keuken wil, en vervolgens via Google zoekt op ‘keuken bouwen’, dan zal Dovy bovenaan de zoekopdrachten opduiken. De kans dat je – onbewust – sneller doorklikt naar een Dovy website is groot, omdat Dovy al ruime naamsbekendheid geniet en sluimert in je onderbewuste.

Verschillende fronten

Wat DAS Media doet, is al die verschillende fronten bespelen. Wij zorgen ervoor dat je een goede website hebt, die bovenaan in zoekopdrachten opduikt. Dat doen we door organisch te werken, bijvoorbeeld via search engine optimalisatie, maar ook door Google Advertising in te schakelen (wat dan weer betalend is). We kunnen ook een webshop koppelen aan je website, en die webshop kunnen we op zijn beurt weer verbinden met je ERP-systeem. En uiteraard zorgen wij voor de juiste call to action. Op de juiste plek. En op het juiste moment. Zó kom je tot conversie en dus tot rendement.

Om te weten moet je meten

Het belangrijkste is misschien wel dat we meten, meten en nog eens meten. In alle fases van de processen die we voor je uittekenen. Want meten is weten, en weten is bijsturen. We meten alles tot aan de conversie, en alles daarna. Omdat conversie als een trechter moet bekeken worden:

Het is belangrijk al deze aspecten te meten en te analyseren. Alleen zo ontdek je waar de dingen fout lopen. En waar je dus knopen moet ontwarren. Want: het is niet omdat een websitebezoek uitmondt in een aanvraag dat je aan het einde van de rit ook écht iets verkocht hebt. De conversie van aanvraag naar offerte of afspraak, of een stap verder nog van offerte naar verkoop, kan spaak lopen. Daarom onderzoekt DAS Media de héle trechter. Alleen zo kunnen we ontdekken waar het grote verlies zit. Waar mensen afhaken. Om daar vervolgens keihard aan te werken.

Call to action

DAS Media helpt klanten om bovenstaand proces in kaart te brengen en het bij te sturen waar nodig. We gaan daarbij verder dan je digitale marketing en kijken ook naar business development. We hebben daarvoor een applicatie ontwikkeld die de trechter meet die je hierboven ziet én die ook kan gekoppeld worden aan bestaande CRM- of ERP-pakketten. De lamp? Die brandt wel degelijk bij ons. En we steken ze ook graag aan bij jou. Dus – om het met de woorden van Raymond van het Groenewoud te zeggen – zit daar niet te zitten. Doe iets. Contact opnemen met ons, om te beginnen. (Kijk, dát is nu een call to action.)

Omdat jouw conversie onze tweede natuur is.
Omdat het goed is voor je business.

En dus voor je nachtrust.

Bovendien zijn we maar één mail of telefoontje verwijderd.
We zijn, kortom, belachelijk dichtbij. Tot zo.

Terug naar boven