Flamingo Busreizen

  • Flamingo Busreizen

Flamingo Busreizen

Flamingo is al jaren dé uitgelezen partner voor wie van busvakanties houdt en tegelijk het neusje van de zalm verkiest. Deze gedegen reisorganisatie rekruteert vooral bij een iets ouder publiek, maar vond de tijd rijp om die doelgroep ook via de nieuwe media aan te spreken.

Een terechte reflex, want de klanten van Flamingo mogen dan iets ouder zijn, ze zijn verre van verouderd. De senioren van deze tijd zijn helemaal mee met de digitale revolutie. Een tablet is geen exotisch ding, maar iets dat ook zij dagelijks gebruiken. Ze zijn vertrouwd met Facebook, internet, search engines en zo meer.

Die evolutie was Flamingo niet ontgaan. Hoog tijd dus om de digitale kaart te trekken, vonden ze. Iets waar wij van DAS Media dan weer de nodige kaas van gegeten hebben. En dus gingen we aan de slag.

DAS Media ontwikkelde een responsive website, die de klanten van Flamingo op een transparante manier wegwijs maakt in het reisaanbod én hen toelaat snel en eenvoudig een reis te reserveren. Dat laatste is minder evident dan het klinkt.

Synchronisatie met Filemaker ERP

Flamingo werkt met een grote Filemaker-database en het was zaak om alle reizen uit die gegevensbank door te linken naar de nieuwe website. Om dat proces in goede banen te leiden, sloeg DAS Media de handen in elkaar met de ontwikkelaar van de Filemaker database. Door de samenwerking komen alle reizen uit het Filemaker-bestand nu automatisch online. Meer nog: de website koppelt alle aanvragen ook terug naar Filemaker, waar ze meteen verwerkt worden. Efficiëntie troef dus, voor Flamingo. Zonder dat dit ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid voor de klant.

Meer organische bezoekers

Tot slot nog dit: een sterke website is één zaak, maar traffic genereren naar een website is minstens even belangrijk. Daarom hebben we ook keihard ingezet op search engine optimization (SEO). Met resultaat. Amper twee weken nadat de nieuwe site online is gegaan, merkt Flamingo al een toename in de aanvragen met maar liefst 20%.

Mooi, toch? En meteen ook de perfecte samenvatting van wat Das Media doet: al haar expertise in de strijd gooien om uw business naar een hoger niveau te tillen. Ben jij de volgende?

Gerelateerde artikelen

Meer cases lezen?

Scoren in Google? Zo deden we het voor Luxauto!
Website met online reservatie

DAS Media goes automotive! Ons team kreeg de laatste maanden een flinke onderdompeling in de automobielsector! Na een toffe samenwerking met Mercedes-verdeler Ghistelinck, ontfermen we ons sinds kort ook over hun partner Luxauto. Deze verhuurgigant heeft 17 verhuurkantoren in België en beschikt over een wagenpark van ruim 750 personenwagens, bestelwagens, minibussen en vrachtwagens. Meer leads en reservaties binnenhalen: dat was ons einddoel. Hoe we dat deden? Met een gloednieuw cms-systeem en een flitsende SEA-campagne!

Luxauto doen scoren in Google? Zo deden we dat!

Fundamenteel in het proces naar een 'scorende' website waren:

  • Een eenvoudig overzicht
  • Een automatische prijsberekening o.b.v. parameters (zoals bv. de duurtijd)
  • Een makkelijk reservatieproces

Dit realiseerden we op basis van Google Analytics-data alsook de monitoring van de voormalige website. 

Meer online reservaties met een flitsende SEA-campagne

Meer online bezoekers en reservaties? Die genereerden we met een gloednieuwe SEA-campagne! Een campagne die niet enkel kliks, maar die het bedrijf ook effectief meer reservaties ging opleveren. Luxauto als dé referentie in de Belgische wagenverhuur? Dat is waar we met deze campagne naar streven. 

En het uiteindelijke resultaat?

De resultaten bleven niet uit: sinds kort staat Luxauto voor de trefwoorden 'auto huren' en 'bestelwagen huren' op de eerste positie in Vlaanderen! Daarnaast kon hun nieuwe website rekenen op ruim 20% meer bezoekers en is ook hun conversieratio licht gestegen.

Benieuwd wat u kan doen om die offerteaanvragen door het plafond te laten schieten? Neem gerust contact op.  

Gloednieuwe webshop voor Marie Méro
Webshop met ERP-synchronisatie

De tijd waarin u naar de winkelstraten trok voor het shoppen van uw garderobe is voorgoed voorbij én dat geldt sinds kort ook voor Marie Méro! Het modelabel, gekend van de Benelux tot in het verre Rusland, is vanaf nu ook online te verkrijgen via hun gloednieuwe webshop! Marie Méro besloot dit jaar zélf de online markt op te gaan, nadat enkele onafhankelijke Marie Méro-verdelers hen voorgingen. DAS Media verzorgde een naadloze uitwerking van dit project. En dit deden we met één doel voor ogen: meer leads. Maar hoe hebben we dat nu gedaan, zegt u? 

Webshoppers hou jullie vast: alle voordelen op een rijtje

Naast een aantrekkelijk ogend design, hielden we ook qua functionaliteit enkele prioritaire vereisten in het achterhoofd bij de realisatie van de nieuwe webshop. Dit op een manier dat de nieuwe webshop zowel voor Marie Méro als voor haar klanten eenvoudig in gebruik zou zijn. 

Webshop vereiste 1: koppeling webshop met CRM/ERP

Allereerst was het cruciaal dat een goed overzicht op de stock behouden bleef. Daarom koppelden we het bestaande CRM/ERP-pakket aan de webshop zodat de collecties, lookbooks, bestellingen en artikels gesynchroniseerd werden tussen de online shop en het eigen platform. Op deze manier maakten we de cirkel rond: van CRM naar webshop en terug. 

Webshop vereiste 2: veilig betalen voorop

Daarnaast moest de webshop een veilige betaling garanderen aan haar bezoekers, wat we realiseerden door de orders na online betaling via MultiSafePay automatisch door te sturen naar het eigen platform, waar het order vervolgens werd verwerkt. 

Webshop vereiste 3: gebruiksvriendelijkheid troef

Via een slimme zoekfunctie op postcode of woonplaats, komen potentiële kopers vlot te weten of hun begeerde artikel nog te verkrijgen is in één van de fysieke verkooppunten. Een functionaliteit waarbij ook de MM-dealers niet uitgesloten werden. 

Webshop vereiste 4: efficiënte verzend- en afhaalmethodes

Daarbovenop zorgde een koppeling met Sendcloud ervoor, dat alle af te halen pakketten automatisch aan de koerierdienst worden gemeld. Dit zorgt niet alleen voor een kleinere foutenmarge, maar vermindert ook aanzienlijk de administratieve rompslomp. Tot slot maakt de nieuwe webshop het ook mogelijk om uw artikel(s) gratis af te halen in een verkooppunt. Dit kan met niet meer dan een simpele druk op de knop bij afhandeling van uw bestelling.
 

Kort samengevat...

Bespaar uzelf de moeite en ontdek vanuit uw luie zetel alvast de volledige herfst- en wintercollectie op www.mariemero.eu. Wij wensen team Marie Méro alvast veel succes toe met hun nieuwe webshop!

Wilt u zelf een webshop? Of wilt u weten hoe u meer leads verkrijgt via uw webshop? Schrijf u dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang periodiek gratis tips!

Inspiratie nodig? Neem eens een kijkje tussen onze realisaties!

Terug naar boven