Juwelier Haesevoets

  • Webshop
  • Juwelier Haesevoets

Juwelier Haesevoets

  • Webshop

Naar aanleiding van hun dertigjarig bestaan besloot Juwelier Haesevoets uit Waregem hun klanten extra in de watten te leggen! Hoe ze dit deden? Met een fonkelnieuwe webshop! Juist, gepassioneerde horlogerieliefhebbers kunnen vanaf vandaag ook online terecht bij Haesevoets.

Een antwoord op de stijgende vraag naar online shoppen

De tijden veranderen, zo ook de behoeften van de klant. Teneinde mee te blijven evolueren en te voldoen aan de stijgende vraag naar online horloges en juwelen, sloegen DAS Media en Juwelier Haesevoets de handen in elkaar. Een gebruiksvriendelijke webshop in een strak design was het doel. En het resultaat? Oordeel daar vooral zelf over!

Een nieuwe online shop: hoe gingen we te werk

Op basis van een trefwoordenonderzoek tekenden we de eerste krijtlijnen van de nieuwe Haesevoets webshop. Met een krachtig en fris ogend design dat niet alleen mooi oogt, maar ook eenvoudig is in gebruik wilden we meer leads gaan genereren. Binnenkort gaan we dan ook aan de slag met SEA, om potentiële gebruikers naar de webshop te gaan sturen.

Kortom…

Bent u bereid eens extra diep in de buidel te tasten voor het uurwerk van uw dromen? Houdt u van Zwitserse luxemerken als IWC? Neem dan vooral eens een kijkje in hun nieuwe webshop! Wilt u zelf een webshop laten bouwen? Contacteer ons en geef uw sales leads een serieuze boost! 

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde realisaties

Webshop met synchronisatie LISA ERP-koppeling | door DAS Media
Webshop met synchronisatie LISA ERP

Voor Hygiena, dé grootste speler op de Belgische markt van bio- en natuurproducten, gingen we, samen met IT-consultancybureau The Staff Solutions, aan de slag met een nieuwe website/webshop met ERP-koppeling met het ERP-pakket LISA van Claerhout Computer Engineering.

Doelstellingen: 

  • Minder administratieve rompslomp
  • Minder menselijke foutmarge
  • Hoger scoren in Google
  • En uiteraard: meer leads

Een webshop voor Hygiena: de firma in een notendop

De Belgische groothandel Hygiena is gevestigd in het Europark Zuid te Sint-Niklaas. Deze bloeiende onderneming, voornamelijk gekend voor haar gezonde bio-, natuur- en dieetproducten, wordt uitgebaat door de familie Muyldermans. Met een assortiment van ruim 5000 producten en inmiddels meer dan 1000 vaste klanten is deze organisatie de grootste speler op de Belgische markt. Maar ook dat houdt de zaakvoerders niet tegen om nog een stapje verder te gaan! Zo broeden ze vandaag op ambitieuze groeiplannen en met de recente make-over van het bedrijf drong een vlottere communicatie met de klanten zich op. De nieuwe wind die sinds kort door de firma waait wordt nu ook volledig doorgetrokken in hun nieuwe webshop.

Een webshop met ERP-koppeling voor Hygiena: onze aanpak!

Rekening houdende met de dubbele doelgroep, maakten we de beslissing om het assortiment zowel in de open website als in de gesloten webshop te visualiseren. Zo kan de consument nu ook het aanbod terugvinden via de website en van daaruit via de dealerlocator een verdeler van de gewenste merken en producten in de buurt terugvinden. Daarbovenop kunnen de Hygiena-klanten, zijnde de verdelers, ook inloggen en bestellingen plaatsen.

Alle entiteiten worden heen en weer tussen het ERP en de webshop gesynchroniseerd: producten, prijzen per klant, assortiment per klant en bestellingen.

a. Scoren in Google? Zo deden we dat!

Vindbaar én gebruiksvriendelijk: dat waren de twee ‘non-negotiables’ van de Oost-Vlaamse onderneming voor hun nieuwe webshop. Door de integratie van de merken en producten optimaliseerden we de vindbaarheid van de site voor de juiste trefwoorden. En het resultaat? Zowel op de organische productnamen als op de merknamen scoort de website steeds beter. Zo werden er inmiddels zelfs nieuwe verdelers aangetrokken die via Google de website vonden!

b. Administratieve vereenvoudiging door synchronisatie met ERP

De ouderwetse faxen, de papieren bestelbonnen met vaak onleesbaar gekrabbel en telefonische bestellingen waar de firma tot even terug nog mee werkte waren niet meer van deze tijd en pasten al zeker niet bij het opgefriste imago dat de firma vandaag wil uitdragen. Bovendien zou het op termijn alleen maar extra personeel vereisen om dezelfde service te kunnen bieden in deze snel evoluerende omgeving. Met deze reden besloten we in te zetten op een volledig geautomatiseerde orderverwerking, wat een enorme daling in de administratieve rompslomp met zich meebracht. Die orderverwerking die voorheen zoveel tijd in beslag nam, wordt nu volledig automatisch in het gekoppelde LISA ERP-systeem verwerkt. Dit ERP-pakket werd ontwikkeld door Claerhout Computer Engineering en hebben we reeds meerdere keren met succes gekoppeld aan andere webshops. 

Quote klant: sinds de synchronisatie met de webshop, gestart in november 2017, is reeds een fulltime (FTE) uitgespaard. Dit zorgt niet alleen voor een lagere personeelskost, maar ook de tijd van de andere bestellingverwerkers kon zo geïnvesteerd worden in andere waardevolle activiteiten zoals marketing, sales en klantentevredenheid.

Daarbovenop werden met dit systeem ook de foutmarges (door manuele input) tot een minimum herleid.

c. Gebruiksgemak én grotere bestellingen!

Door het gebruiksgemak van het nieuwe platform inclusief duidelijk overzicht van het productgamma plaatsen de klanten nu niet enkel grotere maar ook meer gevarieerde bestellingen.

Een webshop voor Hygiena: en hoe gaat het nu verder?

Het plan is om tegen midden 2018 ongeveer 80% van alle bestaande klanten te hebben overgeschakeld naar de webshop. De resterende 20% beschikt over een eigen ERP-systeem. En ook hier wordt op korte termijn een oplossing voor voorzien.

Kan je bedrijf zelf wel een resultaatgerichte webshop of een koppeling met jouw ERP- of CRM-pakket gebruiken? Neem contact op. 


Scoren in Google? Zo deden we het voor Luxauto!
Luxauto

DAS Media goes automotive! Ons team kreeg de laatste maanden een flinke onderdompeling in de automobielsector! Na een toffe samenwerking met Mercedes-verdeler Ghistelinck, ontfermen we ons sinds kort ook over hun partner Luxauto. Deze verhuurgigant heeft 17 verhuurkantoren in België en beschikt over een wagenpark van ruim 750 personenwagens, bestelwagens, minibussen en vrachtwagens. Meer leads en reservaties binnenhalen: dat was ons einddoel. Hoe we dat deden? Met een gloednieuw cms-systeem en een flitsende SEA-campagne!

Luxauto doen scoren in Google? Zo deden we dat!

Fundamenteel in het proces naar een 'scorende' website waren:

  • Een eenvoudig overzicht
  • Een automatische prijsberekening o.b.v. parameters (zoals bv. de duurtijd)
  • Een makkelijk reservatieproces

Dit realiseerden we op basis van Google Analytics-data alsook de monitoring van de voormalige website. 

Meer online reservaties met een flitsende SEA-campagne

Meer online bezoekers en reservaties? Die genereerden we met een gloednieuwe SEA-campagne! Een campagne die niet enkel kliks, maar die het bedrijf ook effectief meer reservaties ging opleveren. Luxauto als dé referentie in de Belgische wagenverhuur? Dat is waar we met deze campagne naar streven. 

En het uiteindelijke resultaat?

De resultaten bleven niet uit: sinds kort staat Luxauto voor de trefwoorden 'auto huren' en 'bestelwagen huren' op de eerste positie in Vlaanderen! Daarnaast kon hun nieuwe website rekenen op ruim 20% meer bezoekers en is ook hun conversieratio licht gestegen.

Benieuwd wat u kan doen om die offerteaanvragen door het plafond te laten schieten? Neem gerust contact op.  

Terug naar boven