Leadgenererende website

  • Altiro
  • Leadgenererende website
  • Leadgenererende website
  • Leadgenererende website

Leadgenererende website

  • Altiro

Veel van de mooiste momenten in het leven gaan gepaard met een feest. Een onvergetelijke droomparty, als het van onze klant Altiro Tenten afhangt. Met hun uitgebreide aanbod aan tentenverhuur, vloeren en toebehoren zorgen ze er namelijk voor dat elk feest in een exclusieve, sfeervolle setting kan doorgaan!

Voor hun nieuwe website had Altiro dan ook een duidelijk doel: nog meer mensen bereiken die ze met hun ruime gamma en uitmuntende service een droomfeest kunnen helpen beleven. Een uitdaging op ons DAS Media-lijf geschreven!

Een duidelijk prioriteitenlijstje

Op het moment dat Altiro Tenten bij ons aanklopte, hadden ze zelf al een aantal prioriteiten bepaald:

  • Kwaliteit van de leads via de website opkrikken. Want van leads die nergens toe leiden raakt natuurlijk niemand in feeststemming!
  • Realisaties beter uitwerken en zo de sterktes van Altiro (bijvoorbeeld kwaliteit, maatwerk, snelle service…) in de kijker plaatsen.
  • Beter informeren op vlak van afwerking, opties…

Aan dat to do-lijstje voegden wij ook meteen de site responsief maken toe, een absolute must voor elke (nieuwe) website.

Meteen aan de slag

Na de kick-off meeting gingen we al snel van start:

  • Er kwam een nieuw design.
  • We maakten de website responsief.
  • We voerden een grondige SEO-optimalisatie door.
  • We namen de reeds bestaande content (teksten en beelden) onder de loep.
  • We verlaagden de administratieve werkdruk voor Altiro door de installatie van een CMS (Craft), enkele aanpassingen aan het contactformulier… 

En na alle inspanningen komt… resultaat!

Eenmaal de site een tijdje live was, maakten we een eerste balans op. Wat bleek?

  • Er werden 50% meer bezoekers via organische zoekopdrachten gemeten.
  • De bounce rate (mensen die de site direct verlaten zonder naar een andere pagina te navigeren) lag maar liefst 20% lager.
  • De gemiddelde sessieduur was gestegen.

Meer bezoekers die langer op de website blijven… Dat had een duidelijke impact op het aantal leads: “Sinds de nieuwe site online staat, merken we dat we meer aanvragen binnenkrijgen.”

Prospecten bleken bovendien beter geïnformeerd op het moment van een aanvraag. Iets wat de kwaliteit van de leads, net als de conversies naar sales, ten goede kwam: “We zien zeker ook een toename in kwalitatieve aanvragen. We krijgen tegenwoordig meer gerichte aanvragen die dicht aansluiten bij onze producten.”

Kortom: onze inspanningen en aanpassingen hebben geloond, iets waar Altiro Tenten uiteraard heel tevreden mee is en wij zeer trots op zijn!

Wil ook jij graag meer leads genereren, prospecten beter informeren, sneller gevonden worden, je website responsief maken… Neem dan zeker contact op met ons!

Gerelateerde artikelen

Meer cases lezen?

Leadgenererende website voor Altiro | DAS Media
Leadgenererende website

Veel van de mooiste momenten in het leven gaan gepaard met een feest. Een onvergetelijke droomparty, als het van onze klant Altiro Tenten afhangt. Met hun uitgebreide aanbod aan tentenverhuur, vloeren en toebehoren zorgen ze er namelijk voor dat elk feest in een exclusieve, sfeervolle setting kan doorgaan!

Voor hun nieuwe website had Altiro dan ook een duidelijk doel: nog meer mensen bereiken die ze met hun ruime gamma en uitmuntende service een droomfeest kunnen helpen beleven. Een uitdaging op ons DAS Media-lijf geschreven!

Een duidelijk prioriteitenlijstje

Op het moment dat Altiro Tenten bij ons aanklopte, hadden ze zelf al een aantal prioriteiten bepaald:

  • Kwaliteit van de leads via de website opkrikken. Want van leads die nergens toe leiden raakt natuurlijk niemand in feeststemming!
  • Realisaties beter uitwerken en zo de sterktes van Altiro (bijvoorbeeld kwaliteit, maatwerk, snelle service…) in de kijker plaatsen.
  • Beter informeren op vlak van afwerking, opties…

Aan dat to do-lijstje voegden wij ook meteen de site responsief maken toe, een absolute must voor elke (nieuwe) website.

Meteen aan de slag

Na de kick-off meeting gingen we al snel van start:

  • Er kwam een nieuw design.
  • We maakten de website responsief.
  • We voerden een grondige SEO-optimalisatie door.
  • We namen de reeds bestaande content (teksten en beelden) onder de loep.
  • We verlaagden de administratieve werkdruk voor Altiro door de installatie van een CMS (Craft), enkele aanpassingen aan het contactformulier… 

En na alle inspanningen komt… resultaat!

Eenmaal de site een tijdje live was, maakten we een eerste balans op. Wat bleek?

  • Er werden 50% meer bezoekers via organische zoekopdrachten gemeten.
  • De bounce rate (mensen die de site direct verlaten zonder naar een andere pagina te navigeren) lag maar liefst 20% lager.
  • De gemiddelde sessieduur was gestegen.

Meer bezoekers die langer op de website blijven… Dat had een duidelijke impact op het aantal leads: “Sinds de nieuwe site online staat, merken we dat we meer aanvragen binnenkrijgen.”

Prospecten bleken bovendien beter geïnformeerd op het moment van een aanvraag. Iets wat de kwaliteit van de leads, net als de conversies naar sales, ten goede kwam: “We zien zeker ook een toename in kwalitatieve aanvragen. We krijgen tegenwoordig meer gerichte aanvragen die dicht aansluiten bij onze producten.”

Kortom: onze inspanningen en aanpassingen hebben geloond, iets waar Altiro Tenten uiteraard heel tevreden mee is en wij zeer trots op zijn!

Wil ook jij graag meer leads genereren, prospecten beter informeren, sneller gevonden worden, je website responsief maken… Neem dan zeker contact op met ons!

Terug naar boven