Registratiewebsite met ERP-koppeling

  • Little Ball Village
  • Registratiewebsite met ERP-koppeling

Registratiewebsite met ERP-koppeling

  • Little Ball Village

‘Kleuters in beweging brengen en hen naar de sportclub van hun hart leiden’. Een mooie doelstelling, waar we graag aan meewerkten! En dat deden we met een supersnelle nieuwe website! Hoe we dat deden? Dat ontdek je hieronder.

1. Little Ball Who?

Kleuters in beweging brengen; dat is de core business van Little Ball Village. Van recreatieve voetballessen over kleuterkampen tot skivakanties met het hele gezin: bij Little Ball Village kan het allemaal. Met maar liefst 30 locaties in Vlaanderen draait deze bloeiende firma rond sporttrajecten en dit zowel op zaterdagvoormiddag als tijdens de kleutersportkampen in de schoolvakanties. Dit helemaal op maat van de kleuters.

Net omwille van het aantal locaties, is de organisatie van deze structuur geen sinecure. Een vlotte automatisatie en stabiele website op piekmomenten was aan de orde om bepaalde zaken, zoals online inschrijven, in goede banen te leiden.

2. Vlotjes online inschrijven? Kinderspel vanaf nu!

Uw kleuter online inschrijven op één van de kleutersportkampen of -lessen? Via een vlot en duidelijk stappenplan kunnen ouders hun oogappels online inschrijven op leeftijdsgroep, data en locatie naar keuze.

Gezien het grote succes ontwikkelden we naderhand ook specifieke features zoals wachtlijsten, alternatieve locaties of kampen. Op deze manier worden alle lesblokken vlot en geleidelijk ingevuld.

Om stabiliteit te garanderen was een serverconfiguratie op maat, alsook een goede caching layer geen optie maar een basisvereiste.

3. Een feilloze synchronisatie met het ERP-systeem

Alle data zoals locaties, tijdstippen tot zelfs medewerkersgegevens worden gevoed vanuit het Kampadmin ERP-systeem, zijnde de moederdatabase waarin alle administratie voor de werking beheerd wordt. Een belangrijke schakel wat betreft gegevensverwerking en inschrijvingen, die feilloos aan de nieuwe website gekoppeld diende te worden.

Via de voorgekauwde webservice of API laadt de website al deze data realtime en pijlsnel in zodat vertraging voor de bezoeker onmerkbaar is.

Benieuwd naar het eindresultaat? Dat bekijk je hier! Is ook uw website aan vernieuwing toe? Neem hier contact op.

Meer cases lezen?

Scoren in Google? Zo deden we het voor Luxauto!
Website met online reservatie

DAS Media goes automotive! Ons team kreeg de laatste maanden een flinke onderdompeling in de automobielsector! Na een toffe samenwerking met Mercedes-verdeler Ghistelinck, ontfermen we ons sinds kort ook over hun partner Luxauto. Deze verhuurgigant heeft 17 verhuurkantoren in België en beschikt over een wagenpark van ruim 750 personenwagens, bestelwagens, minibussen en vrachtwagens. Meer leads en reservaties binnenhalen: dat was ons einddoel. Hoe we dat deden? Met een gloednieuw cms-systeem en een flitsende SEA-campagne!

Luxauto doen scoren in Google? Zo deden we dat!

Fundamenteel in het proces naar een 'scorende' website waren:

  • Een eenvoudig overzicht
  • Een automatische prijsberekening o.b.v. parameters (zoals bv. de duurtijd)
  • Een makkelijk reservatieproces

Dit realiseerden we op basis van Google Analytics-data alsook de monitoring van de voormalige website. 

Meer online reservaties met een flitsende SEA-campagne

Meer online bezoekers en reservaties? Die genereerden we met een gloednieuwe SEA-campagne! Een campagne die niet enkel kliks, maar die het bedrijf ook effectief meer reservaties ging opleveren. Luxauto als dé referentie in de Belgische wagenverhuur? Dat is waar we met deze campagne naar streven. 

En het uiteindelijke resultaat?

De resultaten bleven niet uit: sinds kort staat Luxauto voor de trefwoorden 'auto huren' en 'bestelwagen huren' op de eerste positie in Vlaanderen! Daarnaast kon hun nieuwe website rekenen op ruim 20% meer bezoekers en is ook hun conversieratio licht gestegen.

Benieuwd wat u kan doen om die offerteaanvragen door het plafond te laten schieten? Neem gerust contact op.  

Gloednieuwe webshop voor Marie Méro
Webshop met ERP-synchronisatie

De tijd waarin u naar de winkelstraten trok voor het shoppen van uw garderobe is voorgoed voorbij én dat geldt sinds kort ook voor Marie Méro! Het modelabel, gekend van de Benelux tot in het verre Rusland, is vanaf nu ook online te verkrijgen via hun gloednieuwe webshop! Marie Méro besloot dit jaar zélf de online markt op te gaan, nadat enkele onafhankelijke Marie Méro-verdelers hen voorgingen. DAS Media verzorgde een naadloze uitwerking van dit project. En dit deden we met één doel voor ogen: meer leads. Maar hoe hebben we dat nu gedaan, zegt u? 

Webshoppers hou jullie vast: alle voordelen op een rijtje

Naast een aantrekkelijk ogend design, hielden we ook qua functionaliteit enkele prioritaire vereisten in het achterhoofd bij de realisatie van de nieuwe webshop. Dit op een manier dat de nieuwe webshop zowel voor Marie Méro als voor haar klanten eenvoudig in gebruik zou zijn. 

Webshop vereiste 1: koppeling webshop met CRM/ERP

Allereerst was het cruciaal dat een goed overzicht op de stock behouden bleef. Daarom koppelden we het bestaande CRM/ERP-pakket aan de webshop zodat de collecties, lookbooks, bestellingen en artikels gesynchroniseerd werden tussen de online shop en het eigen platform. Op deze manier maakten we de cirkel rond: van CRM naar webshop en terug. 

Webshop vereiste 2: veilig betalen voorop

Daarnaast moest de webshop een veilige betaling garanderen aan haar bezoekers, wat we realiseerden door de orders na online betaling via MultiSafePay automatisch door te sturen naar het eigen platform, waar het order vervolgens werd verwerkt. 

Webshop vereiste 3: gebruiksvriendelijkheid troef

Via een slimme zoekfunctie op postcode of woonplaats, komen potentiële kopers vlot te weten of hun begeerde artikel nog te verkrijgen is in één van de fysieke verkooppunten. Een functionaliteit waarbij ook de MM-dealers niet uitgesloten werden. 

Webshop vereiste 4: efficiënte verzend- en afhaalmethodes

Daarbovenop zorgde een koppeling met Sendcloud ervoor, dat alle af te halen pakketten automatisch aan de koerierdienst worden gemeld. Dit zorgt niet alleen voor een kleinere foutenmarge, maar vermindert ook aanzienlijk de administratieve rompslomp. Tot slot maakt de nieuwe webshop het ook mogelijk om uw artikel(s) gratis af te halen in een verkooppunt. Dit kan met niet meer dan een simpele druk op de knop bij afhandeling van uw bestelling.
 

Kort samengevat...

Bespaar uzelf de moeite en ontdek vanuit uw luie zetel alvast de volledige herfst- en wintercollectie op www.mariemero.eu. Wij wensen team Marie Méro alvast veel succes toe met hun nieuwe webshop!

Wilt u zelf een webshop? Of wilt u weten hoe u meer leads verkrijgt via uw webshop? Schrijf u dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang periodiek gratis tips!

Inspiratie nodig? Neem eens een kijkje tussen onze realisaties!

Terug naar boven