Deze week sluiten we af met de oplevering van een nieuwe website! Dit keer voor Trayco, een jonge maar krachtige onderneming, actief op de markt van de kabeldraagsystemen. Naast hun tonnen ervaring stralen ze een frisse dynamiek uit. En die dynamiek? Die trokken we door in hun nieuwe website!
Trayco zag in 2012 het levenslicht en staat vandaag onder leiding van o.a. Geert Ballet, Pieter Tsjoen en Steven Vergalle. Met meer dan 25 jaar ervaring in de sector en een goede portie ‘goesting’ om te ondernemen wist Trayco op korte tijd sterk door te groeien en dit tot ver buiten de landsgrenzen! Inmiddels is de firma een gevestigde waarde onder de installateurs en distributeurs van kabeldraagsystemen.
De vraag van de klant bestond erin een lead generating website te ontwikkelen met koppeling naar hun ERP-systeem. Zo gezegd, zo gedaan! We koppelden het Dynamics ERP-softwarepakket (het vroegere Navision) met een synchronisatie via Excel-export. Deze Excel wordt periodiek geüpdatet in Dynamics (Navision) en afgeleverd via FTP op de webserver, waar de website het bestand vervolgens automatisch verwerkt. De specifieke keuze voor het XLSX-formaat lag hier bij de klant. Ook het beeldmateriaal (JPEG) en de technische documenten (PDF) worden op dezelfde wijze aangeleverd op de website. Met behulp van deze synchronisatie, was de website ook meteen meertalig. Twee vliegen in 1 klap dus!
Naast de synchronisatie met het ERP-systeem integreerden we ook een complexe filtermatrix om zo de condities vast te stellen waardoor de website bezoeker de juiste producten kan selecteren. Deze filtermatrix brengt met zich mee dat de bezoeker snel en gericht bij dat product terechtkomt naar waar hij op zoek is. Daarbovenop krijgt de bezoeker ook de accessoires en opties te zien, die compatibel zijn met het product waarop men zocht. Super gebruiksvriendelijk voor de klant én vooral voordelig de firma zelf, die uiteindelijk zoveel mogelijk producten tracht te verkopen! De filter zelf eens uittesten? Dat kan hier!
Aan de website is ook een gebruikerslogin gekoppeld waarmee de bezoeker, na aanvraag van een login, de nodige technische documenten kan downloaden. Ook deze documenten worden via de synchronisatie mee geüpdatet.
Naast de voorgenoemde functionaliteiten wilden we met de nieuwe website ook de conversion rate wat mee de hoogte in te jagen! Daarom ontwikkelden we specifieke landingspagina’s voor het promoten van specifieke producten, die op termijn een pak conversies moeten gaan opleveren. Een voorbeeld hiervan kan je hier bekijken. En ook de video die je hierin terugvindt werd is van onze hand!
En het resultaat? Dat kan je hier bekijken! Kan ook jouw conversion rate wel een boost gebruiken? Contacteer ons!