Sociale media: jouw ideale strategie voor leads en branding
Sociale media zijn de ideale luidsprekers voor jouw boodschap. Dankzij de onlinebuzz staat jouw content gegarandeerd in de kijker. En doe jij je sociale media strategie werken. Tenminste, als de berichten die je post, je volgers informeren of op een andere manier waarde creëren.
Daarvoor heb je verschillende kanalen ter beschikking. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube, Snapchat of TikTok: elk sociale media kanaal biedt zijn eigen doelgroep en dus toegevoegde waarde.
DAS Media helpt je om een gebalanceerde keuze te maken voor een sociale media strategie die werkt. Want lukraak inzetten op élk kanaal is uiteraard niet de bedoeling.
De voordelen van een sterke sociale media strategie
Sociale media inzetten voor je marketing is relatief eenvoudig en budgetvriendelijk. En de resultaten worden snel zichtbaar: meer leads. Op lange termijn geniet je van een grotere naambekendheid.
Wie wil je bereiken? De eerste vraag die opborrelt voor we werk maken van een sociale media strategie. We lijnen je doelgroep af en selecteren die sociale media kanalen waarmee je je doelpubliek het snelste bereikt.
Werken met sociale media-ads laat je toe om op voorhand een exact budget te bepalen. Zo vermijd je verrassingen en weet je perfect hoeveel je investering opbrengt. Daarvoor zorgen de inzichtelijke resultaten die we je glashelder voorleggen. En die we gebruiken om je strategie verder te stroomlijnen.

Onzeker over welke sociale media strategie de effectiefste is? Dankzij A/B-testing onderzoeken we de impact van meerdere invalshoeken. Zo krijgen we snelle en onderbouwde inzichten in welke strategie jouw onderneming het beste vooruit helpt.
Hét grote voordeel van een sterke sociale media strategie is ongetwijfeld de laagdrempelige manier waarmee je je doelgroep informeert, inspireert en overtuigt met je boodschap. Zo stimuleer je meer dan ooit efficiënte mond-tot-mondreclame. En draag je maximaal bij aan de uitbouw van een onderneming die social proof is.
Benieuwd naar de sociale media strategie die jouw business omhoogstuwt?
65%
van de belgen is aanwezig op sociale media.
94 minuten
brengt de Belg gemiddeld per dag door op sociale media.
56%
van de gebruikers volgt merken op sociale media om producten te bekijken.
€79
is de gemiddelde bestelwaarde van bestellingen op webshops die via sociale media op de site geplaatst worden.