Een bedrijfsfilm maken? Dat kan, met onze 5 gouden tips!

Bedrijfsfilms zijn essentieel want bedrijven en organisaties communiceren meer en meer met video. Beelden zeggen nu eenmaal meer dan woorden en in internettijden is het een bijna onmisbare schakel in je bedrijfscommunicatie. Je kan niet alleen tonen wat je allemaal doet en kan, je zegt er ook iets mee over de ziel van je organisatie. En dat spreekt aan.

Nog geen ervaring met het maken van een bedrijfsfilm? Geen nood: wij geven je graag 5 gouden tips die je op weg helpen!

  1. Bepaal voor jezelf heel concreet wat of welke boodschap je wil communiceren in je bedrijfsfilm alvorens je contact opneemt met een productiehuis. Wil je een algemene film van jouw bedrijf die alles haarfijn uit de doeken doet? Of wil je in een mailing een kort sfeerbeeld geven wat jouw activiteiten zijn? Denk je eerder aan een teaser die mensen nieuwsgierig moet maken? Dan wel een filmpje dat 1 bepaald product in de kijker moet zetten? De scenario’s zijn legio en er valt voor elk van deze keuzes iets te zeggen. Daarom is het belangrijk dat je er vooraf goed over nadenkt.
  2. Budget is een belangrijk punt, omdat je er steeds moet voor zorgen dat de video jouw bedrijf omhoogstuwt en niet naar beneden haalt. Kwaliteit is super belangrijk. Dat wil niet zeggen dat een bedrijfsvideo sowieso duur moet zijn. Integendeel. Toch is het belangrijk dat je het juiste budget besteedt aan jouw bedrijfsfilm. Bij DAS Media maken we bijvoorbeeld enkel video’s die we zélf goed vinden. :)
  3. Denk ver genoeg vooruit. Stel: je hebt een belangrijke beurs in november en je wil je klanten te informeren via een video-mailing. Maak dan zeker gebruik van de lente en de zomer om mooie beelden te maken. Met andere woorden: timing is alles. Wacht niet tot op het laatste moment om alles in te blikken.
  4. Respecteer de lengte van de bedrijfsvideo. Inhoudelijk is het passé om een video van langer dan 2 à 3 minuten te maken. Het vermogen van mensen om hun focus te houden is sterk verkort tegenover vroeger. Jij moet dus hetzelfde doen met de spanningsboog in je video.
  5. Als je de waarde van een bedrijfsfilm erkent, raad ik je aan om jaarlijks een budget te voorzien voor videomarketing, omdat succesvolle videomarketing niet start en stopt bij één video. Video moet een natuurlijke reflex worden in jouw marketing en een middel zijn waarmee je op verschillende fronten kan communiceren.

Hier enkele referenties uit verschillende prijsklassen

IMACAR

COSTUDIO & FRAEYE > CO.LLECTION

DAMMAN

Zou je graag starten met een goede videomarketing én wens je eerst wat meer informatie?

Onze koffiemachine maalt voor jou de koffiebonen tot een heerlijke kop koffie waar we van kunnen genieten terwijl we samen jouw wensen, noden en ideeën bekijken. Gewoon even mailen naar kris@dasmedia.be.

Benieuwd hoe wij jouw videomarketing efficiënt kunnen maken op alle mogelijke online platformen en social media?

Contacteer ons

Daarom kies je voor ons.

Op zoek naar een betrouwbare partner die jouw kmo de beste digitale oplossing(en) biedt? DAS Media bundelt expertise en ervaring met een doelgerichte kmo-aanpak binnen één centraal team. Samen met jou maken we werk van de efficiëntste digitale marketingstrategie. Die evalueren we permanent en sturen bij waar nodig. Het resultaat: meer leads en nieuwe klanten.

Afspraak maken

Veelgestelde vragen

  • Waarom zou ik video moeten integreren in mijn marketingplan?

    Video is een krachtige manier om rechtstreeks en direct te communiceren met je klant of prospect. Verschillende A/B-testen hebben reeds aangetoond dat een campagne mét video veel betere resultaten oplevert dan dezelfde campagne met foto’s. Bovendien zijn we intussen ook op een punt gekomen dat video content de norm is.

  • Hoeveel kost een videofilm?

    Zonder concrete briefing is het moeilijk om een exacte prijs op een videofilm te plakken. Elk project is immers anders. Bij ons heb je reeds een Shoot & Share video vanaf €500 (excl. BTW). De kostprijs van een video wordt bepaald door een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld: verwachtingen, crew, opname- en montagetijd.

  • Voor welke toepassingen kan ik video inschakelen?

    Video is hot én overal. Video’s kan je heel breed inzetten, denk maar aan: vacaturevideo’s, productvideo’s, eventvideo’s, testimonials, Tv-spots en bedrijfsvoorstellingen.

  • De video is klaar. Wat nu?

    We staan niet enkel in voor de realisatie van je video, maar werken met veel plezier ook een succesvolle digitale mediamix uit. We verspreiden je video dan op de juiste sociale media-kanalen.

  • Maken jullie ook Tv-spots?

    Natuurlijk! We hebben reeds 10 jaar ervaring en zijn dus een betrouwbare partner die jouw videoproject van a tot z in goede banen leidt.

  • Kan ik bij jullie ook terecht om te onderhandelen over zendtijd bij de Tv-zenders?

    Zeker. Als erkend reclamebureau hebben wij de beste positie om de juiste keuze te maken en dit in overleg met jou.

Op de hoogte blijven?