Een radiospot maken = inzetten op sterke traditie

Ook in het digitale tijdperk staat radio als een huis. Het medium blijft groeien en legt sterke marktaandeelcijfers voor. Een radiospot maken, loont dus nog altijd de moeite. Het is de perfecte manier om leads te genereren en je naambekendheid te vergroten.

Grote zenders zoals Radio 2 en Radio Nostalgie springen op de trein en bieden specifieke advertentiepakketten aan. Alleen nog een professionele partner vinden om je radiospot te maken en je bent vertrokken.

Radiospot maken: wij luisteren naar jou

Klop je bij DAS Media aan om een radiospot te maken? Dan kies je voor een ervaren partner met meer dan 10 jaar expertise op de teller.

Wij luisteren eerst naar jouw verhaal. Op basis van jouw verwachtingen en doelen sleutelen we aan een concept en budget. Keur je ons voorstel goed? Dan schrijven we het scenario uit, plannen opnames in en monteren de spot in het formaat dat jij wenst. Daarna bekijken we hoe we je radiospot het best integreren in je marketingplan. Want je spot is de ideale tool om onlineacties kracht bij te zetten.

Om dat te doen, moeten we weten hoe goed je radiospot scoort. Daarom zorgen we voor de nodige meettools. Die laten ons toe om met concrete cijfers de impact van je radiospot te meten. En je digitale marketingplan permanent te evalueren.

Radiospot maken is als wijn verbouwen

Net als wijndruiven hebben radiospots tijd nodig om te rijpen. Voldoende tijd voor brainstormsessies en een adequate voorbereiding zijn daarom uiterst belangrijk.

Met je doelgroep in het achterhoofd bepalen we de zenderkeuze voor jouw radiospot. Ook een uitgebalanceerde zendplanning is een belangrijk ingrediënt. Want hoe vaker jouw doelgroep je spot hoort en hem herkent, hoe groter je naambekendheid wordt.

Een duidelijke boodschap afbakenen is een andere essentiële stap. Gouden regel: één radiospot maken = één boodschap geven. Doseer de inhoud en deel de rest van je boodschap via andere kanalen.

Leg je eieren in meerdere mandjes: denk aan je digitale marketingmix

Radiospot ingeblikt? Maak dan ook werk van een goede digitale marketingmix. DAS Media denkt samen met jou na over andere kanalen om je boodschap te verspreiden en versterken.

Graag meer info over radiospots?

Leg ons al je vragen voor!

4 uur

luistert de Belg gemiddeld per dag naar de radio.

33%

gemiddeld meer zoekopdrachten naar je product na het horen van een radiospot.

55%

van de websites zijn niet aangepast in functie van de radiospot.

76%

van de Vlamingen luistert dagelijks naar de radio.

Daarom kies je voor ons.

Op zoek naar een betrouwbare partner die jouw kmo de beste digitale oplossing(en) biedt? DAS Media bundelt expertise en ervaring met een doelgerichte kmo-aanpak binnen één centraal team. Samen met jou maken we werk van de efficiëntste digitale marketingstrategie. Die evalueren we permanent en sturen bij waar nodig. Het resultaat: meer leads en nieuwe klanten.

Afspraak maken

Veelgestelde vragen

  • Hoeveel kost het om een radiospot te maken?

    Het is moeilijk om een exacte prijs op een radiospot te plakken. De kostprijs is immers afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld: het aantal gebruikte stemmen, de zendtijd, het uitzendgebied (= het bereik), de radiozender(s), wie instaat voor de creatie van het idee, met of zonder audiologo… Bovendien wijzigt de prijs van een stem ook naargelang de spot op regionaal of nationaal niveau uitgezonden wordt.

  • Welke radiozender is geschikt voor mijn bedrijf?

    Wie wil jij bereiken met je radiocampagne? We bekijken je doelgroep op vlak van leeftijd en sociale klasse en zo zoeken we welk zenderprofiel hier het best bij aansluit. Ook de regio waar je te horen wilt zijn, bepaalt welke zenders in aanmerking komen. Zo bieden Radio 2, NRJ en TOPradio pakketten aan per regio of per provincie. Indien je je niet wilt vastpinnen op één radiozender, kan je ook kiezen voor een pakket.

  • Hoe kan je de impact van een radiospot meten?

    Je wilt natuurlijk weten of je radiospot iets opgeleverd heeft en daarvoor zijn er verscheidene mogelijkheden. Je kan gebruik maken van een specifieke kortingscode in je radiospot en aan de hand van die gebruikte kortingscodes kan je bijgevolg meten hoe succesvol jouw radiospot was. Het kan ook een goed idee zijn om een nieuwe url in je radiospot te verwerken. Stel dat je gespecialiseerd bent in vochtbestrijding in kelders, dan kan je bijvoorbeeld de url ‘mijndrooghuis.be’ in het leven roepen. En we kunnen dan nagaan hoeveel personen er via die nieuwe url op jouw website zijn terechtgekomen.

  • Mijn radiocampagne is afgelopen. Wat volgt er nu?

    We nemen de cijfers van Google Analytics onder de loep en met onze expertise formuleren we de juiste conclusies die je kan gebruiken voor je volgende radiocampagne(s)!

  • Is het financieel interessant om mijn zendtijd bij een radiozender via DAS Media te boeken?

    Ja, je kan er voordeel uithalen om je zendtijd via ons te boeken. Bovendien hebben we al meer dan 10 jaar expertise op de teller en delen we met veel plezier onze kennis omtrent doelgroepen en zenderkeuze met jou.

Op de hoogte blijven?