Verover harten (en dus klanten) met Instagram en Insta Stories

Wie denkt dat Instagram alleen iets is voor hipsters, influencers en vlotte jongelui zal wellicht duizelen bij de cijfers in de volgende zin. Het social media platform heeft meer dan 1 miljard maandelijkse gebruikers, moet je weten. De helft daarvan bezoekt Instagram zelfs dagelijks. 500 miljoen mensen, dat is veel volk.

Alleen al deze cijfers zijn reden genoeg om met je bedrijf aanwezig te zijn op Instagram, maar het is lang niet het énige argument. Blijven lezen is dus de boodschap.


Als Instagram de voorbije jaren exponentieel gegroeid is, heeft dat alles te maken met Instagram Stories of Insta Stories, een functionaliteit die je echt toelaat harten te veroveren. En… daar kan je als onderneming onmogelijk tegen zijn.

Wat is Insta Stories?

Wanneer je een Instagram account hebt, kan je foto’s en video’s uploaden die 24 uur zichtbaar blijven. Dat noemen we Insta Stories. Mogelijk gaat er nu een belletje rinkelen, want zo’n functie bestond al bij dat andere social media platform, te weten Snapchat. Dat is ook waar Instagram de mosterd heeft gehaald. Dankzij die stories of verhalen kunnen mensen én bedrijven niet alleen prikkelende content maken, maar er ook voor zorgen dat hun bezoekers geregeld terugkomen. Met de juiste stories voed je immers hun nieuwsgierigheid. En hopla: they come back for more.

Dasmedia blog instagram stories grootbeeld

Engagement verhogen

Wanneer mensen terugkomen voor meer wil dat zeggen dat er een zeker engagement is bij je bezoekers. Er zijn manieren om dat engagement te verhogen. Wist je dat…

  • Insta posts die een locatie tag, een hashtag en een gezicht bevatten het hoogste engagement opleveren?
  • Insta posts met meerdere hashtags betere bezoekcijfers halen dan gemiddeld?
  • Maandag, donderdag en zondag de beste dagen zijn om iets te posten op Instagram?
  • 60% van de topmerken steeds dezelfde filter gebruikt op Instagram?
  • Posts met een locatie tag bijna 80% meer engagement scoren dan posts zonder zo’n tag?
  • Posts van foto’s waarop gezichten te zien zijn bijna 40% meer likes opleveren?


Hashtag #

Voor de leken onder ons toch even verduidelijken dat een hashtag dit teken hier is: #. Door zo’n hashtag te gebruiken, kan je meer mensen bereiken. Laten we bij wijze van voorbeeld eens wat hashtags op een rij zetten voor DAS Media, dat gespecialiseerd is in digitale marketing en jou deze blog serveert. Logische tags zijn dan: #dasmedia, #digitalemarketing, #leads, #conversie en #onlineverkopen, om er maar enkele te noemen.

Content die verleidt

We hadden het hierboven al over praktische weetjes die je posts een boost kunnen geven. Uiteraard is ook de inhoud van je Insta Story belangrijk. Die kan je aantrekkelijker maken op verschillende manieren. We geven jou er alvast enkele mee:

  • Gebruik bewegende beelden, want daarmee trek je meer aandacht
  • Schakel influencers in, want die hebben veel volgers en heel wat van die mensen kunnen dan ook jouw volgers worden
  • Laat je merknaam meteen zien: rond de pot draaien doet afhaken
  • Zorg ervoor dat je zeer relevante informatie deelt (dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het minder dan je denkt)

Overtuigd?

Ben je intussen zover dat je denkt: ja hoor, mijn bedrijf moet als de bliksem op Instagram? Mooi zo, want daar ligt echt een zee aan kansen. Ga evenwel niet impulsief op Insta-avontuur, maar werk een strategie uit. DAS Media kan je daar bij helpen. Bovendien leggen we je ook graag de voordelen uit van adverteren binnen Insta Stories, want ook dát kan: je advertentie(s) zichtbaarheid geven op Instagram.

Meer weten? Wij maken met plezier tijd voor je vrij. Ben je in de buurt? Nog beter! Spring binnen en geniet van een kop dampende koffie terwijl wij je door het Insta-bos de bomen laten zien.

Neem contact op