Verschillende automerken onder één dak, verscheidene websites in één CMS.
Verschillende garages bundelden hun krachten en zo kwam Imacar tot stand. Maar met de komst van Imacar was er echter nood aan een overkoepelende website die ook onderliggende merkensites bevat. Bovendien moest het geheel makkelijk én efficiënt te beheren zijn.
Het uitgangspunt was dus een overkoepelende website, maar met eigen stijlelementen en functionaliteiten voor de verschillende merkensites en dat allemaal in één centraal CMS-systeem. Zo kan de klant steeds makkelijk en snel aanpassingen doorvoeren.

Vanuit de portaalwebsite vindt de bezoeker vlot de weg naar de verschillende vestigingen of merkensites. Daarnaast staat een subsite steeds volledig in het teken van één bepaald automerk, denk hierbij maar aan de automodellen, stock- of tweedehandswagens, nieuws, acties of evenementen. Zo kan de klant vanuit een advertentie of mailing steeds naar de juiste pagina binnen de website linken.


Gestroomlijnd aanbod dankzij koppeling met CarFlowManager
Op zoek naar een nieuwe compacte stadsauto of een ruime tweedehands gezinswagen? De mogelijkheden bij Imacar zijn quasi eindeloos, maar dat betekent ook dat dat ze een grote stock aan auto’s moeten beheren.
Imacar maakt gebruik van CarFlowManager om hun aanbod en leads op te volgen. Maar hoe konden we vermijden dat de klant bepaalde informatie dubbel moest beheren: enerzijds in CarFlowManager en anderzijds in de website? Simpel! Door de integratie van CarFlowManager in de website tonen we de informatie over een wagen vanuit CarFlowManager rechtstreeks op de website. Deze oplossing bespaart de klant niet enkel tijd, maar ook het aanbod is zo steeds up to date. Want werd die spiksplinternieuwe SUV zojuist verkocht? Met één klik in CarFlowManager verdwijnt die wagen ook meteen van de website.

Een opvolging die op wieltjes loopt
Imacar staat gekend voor auto’s en een service waarop je blindelings kan vertrouwen. Een vlotte opvolging van de aanvragen is daarbij cruciaal. De aanvragen komen meteen in CarFlowManager terecht en zo laten we de opvolging van de leads gesmeerd verlopen!
Het gebruik van chats gaat maar één richting uit en da’s vooruit! Maar wist je dat bezoekers verwachten om vrijwel meteen geholpen te worden? Geen probleem! Imacar staat altijd paraat via de chat op hun website!