Website met focus op offerteaanvragen

Al meer dan 30 jaar is Aquagroup dé referentie op het vlak van waterverzachters, ontijzeraars en waterbehandelingen. Het bedrijf uit Waregem dankt zijn succes aan een onklopbare prijs-kwaliteitsverhouding in combinatie met een perfecte service. Logisch dat we bij DAS Media meteen een klik voelden en met plezier een resultaatgerichte website bouwden.

Het doel?

Nieuwe klanten overtuigen, bestellen makkelijk maken en bezoekers op een toegankelijke manier informeren over het uitgebreide gamma.

Ontdek de Aquagroup website

Makkelijk heel wat informatie vergaren

Het aanbod aan waterverzachters en installateurs is overweldigend en al snel zie je door het bos de bomen niet meer. De nieuwe site gidst je op een gebruiksvriendelijke manier door het assortiment, levert pasklare informatie aan en maakt vervolgens van het aanvragen van een offerte, een fluitje van een cent.

Dasmedia website ontwikkelen aquagroup beeld devices

De bezoeker krijgt dus overzichtelijk heel wat informatie voorgeschoteld en dit aan de hand van:

  • De voordelen netjes op een rijtje
  • Een rubriek met veelgestelde vragen
  • Een downloadbare folder
  • Een doe-het-zelf gids

Het aanvragen van een gratis offerte doe je in een vingerknip en bezoekers die nog twijfelen, kunnen terugvallen op een chatbox of hun vraag stellen via een vlot toegankelijk contactformulier. Ideaal om meer klanten over de streep te trekken of bestaande klanten optimaal te ondersteunen.

Dasmedia website ontwikkelen aquagroup mini webshop2

Een mini-webshop voor nabestellingen

Het nabestellen van onderhoudsproducten? Dat kan makkelijk via een aparte mini-webshop. Zout voor de waterverzachter bestellen of een onderhoudsbeurt regelen met een technieker? Met één druk op de knop speel je het klaar.

Dasmedia website ontwikkelen aquagroup googleads

Doelgerichte digitale campagnes voor meer leads

Om meer bezoekers naar de webshop te trekken en bewust te maken van de producten van Aquagroup, werden een aantal digitale marketingcampagnes opgezet. De focus lag op mensen met een duidelijke koopintentie, actief op zoek naar informatie rond waterverzachters. Zowel via SEO als Google Ads triggeren we deze personen om de Aquagroup website te bezoeken.

Hoewel de mini-webshop zich eerder richt op het ondersteunen van bestaande klanten, werd er via Google Shopping Ads ook gewerkt aan het bereiken van personen die op zoek zijn naar een specifiek product voor hun onderhoud. Hiermee bereiken we zowel nieuwe als bestaande klanten. Twee vliegen in één klap dus.

Dasmedia website ontwikkelen aquagroup beeld grafiek

Aantal offerteaanvragen fors gestegen

Of de vernieuwde website en het inzetten op zowel bestaande als nieuwe klanten werkt? Reken maar! Na 6 maanden merken we al een toename van 35% in het aantal bezoekers en werden er via de website al 65% meer aanvragen ingediend van mensen die zacht water willen, dan voordien. Een staalhard bewijs van het succes van onze website voor zacht water.

Wil jij ook zo’n heldere en overtuigende website?

Wij denken met veel plezier met je mee!

Op de hoogte blijven?