Inspirerende website & webshop integraties

Je interne systemen of overkoepelende ERP systeem aan je webshop of website koppelen? Zeer goed idee! Website en webshop integraties hebben vele voordelen. In deze blogpost lichten we enkele van onze integraties uit met populaire systemen zoals Teamleader, Carfac, Midelco, LISA ERP en meer.

DAS Media webshop betaling

Bij een webshop integratie koppel je jouw interne systemen (boekhouding, voorraadbeheer, CRM, PIM, enz.) of je overkoepelende ERP systeem aan jouw webshop of website. Je interne systemen met elkaar en met je website of webshop laten communiceren heeft vele voordelen: je bespaart tijd en geld, je gegevens zijn automatisch altijd up-to-date en je reduceert de tijd en foutmarge van manueel werk drastisch.

Op deze manier kunnen je medewerkers zich opnieuw op hun kerntaken richten én geniet de eindklant van actueel stockbeheer en een betere service.

Over de jaren heen integreerden wij al vele systemen met websites en webshops. Hieronder een greep uit onze integratie realisaties:

ProMove - Teamleader integratie

Rijvaardigheidscentrum ProMove wilde graag een geautomatiseerde doorsteek van contacten en facturen voor hun zakelijke klanten in Teamleader. Wij trokken bepaalde formuliervelden op de website automatisch door naar CRM-data in Teamleader. Zo hoeven interne medewerkers niet langer manueel facturen aan te maken in Teamleader.

Lees de hele ProMove klantcase hier!

Dasmedia webshop ontwikkelen Didier headerbeeld Copy

Didier - Carfac ERP koppeling en Autonet Onderdelenlijn integratie

Voor schadewagens handelaar Didier koppelden we al eerder automotive ERP pakket Carfac aan hun website. Na deze succesvolle integratie wensten ze hun nieuwe B2B webshop te koppelen met softwarepakket Autonet Onderdelenlijn. Dankzij deze integratie hebben medewerkers en klanten steeds zicht op de actuele voorraad losse onderdelen en afbraakwagens met hun onderdelen. Prijzen worden automatisch berekend aan de hand van de regels in het ERP pakket en ook online betaling is mogelijk.

Lees hier de volledige Didier klantcase hier!

Kevin Shoes - Koppeling met ERP en kassasysteem Midelco

Is het paar schoenen van je dromen nog in voorraad in jouw maat? Absoluut essentieel dat dit steeds juist en actueel is op een webshop! Daarom integreerden wij ERP en kassasysteem Midelco in de webshop van schoenwinkel Kevin Shoes. Dankzij deze integratie wordt de stock meteen geüpdate en ontvangt de klant een automatische bestelbevestiging.

Lees de volledige Kevin Shoes klantcase hier!

Fribona - LISA ERP integratie

B2B diepvriesproducten fabrikant Fribona zocht een betrouwbare partner die een webshop op maat van hun logistiek en hun LISA ERP systeem kon bouwen. Eigenlijk is het een complementair geheel: enerzijds zorgt het ERP grotendeels voor de invulling van de webshop en anderzijds verrijkt de webshop de data met bepaalde intelligentie. Denk bijvoorbeeld maar aan automatische bestellijsten, prijsconversies en een slimme zoekfunctie.

De webshop haalt enkele keren per dag klanten, producten, prijs assortiment per klant, foto's en technische fiches uit het ERP op. Zelfs de rittenschema’s voor levering worden gesynchroniseerd!

Hierdoor is de webshop altijd up-to-date en wordt de bezoeker steeds correct geïnformeerd. We pushen de orders ook opnieuw terug naar het ERP-systeem.

Door de vlotte communicatie tussen het LISA ERP en de webshop komt de data steeds op de juiste plaats terecht. Zo kan Fribona de bestellingen vlot verder verwerken.

Ontdek alles over de Fribona klantcase hier!

dasmedia-mariemero-webshop-headerbeeld

Marie Méro - ERP systeem op maat koppelen

Voor Belgisch modelabel Marie Méro was het allereerst cruciaal een goed overzicht op de stock te behouden. Daarom koppelden we het bestaande ERP-pakket aan de webshop zodat de collecties, lookbooks, bestellingen en artikelen met voorraad gesynchroniseerd worden tussen de online shop en het eigen ERP-platform. Op deze manier maakten we de cirkel rond: van ERP naar webshop en terug.

In de ERP-software kan Marie Méro combinaties of ‘looks’ samenstellen. Zo worden aparte artikelen gecombineerd tot volledige outfits. De bezoeker krijgt zo advies bij het samenstellen van haar bestelling en voor Marie Méro is dit een mooie mogelijkheid tot upselling!

We koppelden de webshop ook met Sendcloud. Deze synchronisatie zorgt ervoor dat alle af te halen pakketten automatisch aan de koeriersdienst gemeld worden. Dit zorgt niet alleen voor een kleinere foutenmarge, maar vermindert ook aanzienlijk de administratieve rompslomp.

Lees de volledige Marie Méro klantcase hier!

Conclusie

Werkt jouw bedrijf met interne systemen zoals Teamleader, Carfac, Midelco of LISA ERP? Ga eens na wat nog steeds veel manueel werk vergt om bestellingen of artikelen in te geven. In veel gevallen kunnen we dit voor jou automatiseren met een webshop of webshop integratie. Zoals je in bovenstaande klantcases kon lezen biedt een webshop integratie vele voordelen: automatische facturatie, order input, stockbeheer, prijsberekeningen, enz.

Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Contacteer ons!