Registratiewebsite met ERP-koppeling

‘Kleuters in beweging brengen en hen naar de sportclub van hun hart leiden’. Een mooie doelstelling, waar we graag aan meewerkten! En dat deden we met een supersnelle nieuwe website! Hoe we dat deden? Dat ontdek je hieronder.

Little Ball Who????

Kleuters in beweging brengen, dat is de core business van Little Ball Village. Van recreatieve voetballessen over kleuterkampen tot skivakanties met het hele gezin: bij Little Ball Village kan het allemaal. Met maar liefst 60 locaties in Vlaanderen draait deze bloeiende firma rond sporttrajecten en dit zowel op zaterdagvoormiddag als tijdens de kleutersportkampen in de schoolvakanties. Dit helemaal op maat van de kleuters.

Net omwille van het aantal locaties, is de organisatie van deze structuur geen sinecure. Een vlotte automatisatie en stabiele website op piekmomenten was aan de orde om bepaalde zaken, zoals online inschrijven, in goede banen te leiden.

  • dasmedia-littleballvillage-webapplicatie-sfeerbeeld1
  • dasmedia-littleballvillage-webapplicatie-sfeerbeeld2
  • dasmedia-littleballvillage-webapplicatie-sfeerbeeld3

Vlotjes online inschrijven? Kinderspel vanaf nu!

Je kleuter online inschrijven op één van de kleutersportkampen of -lessen? Via een vlot en duidelijk stappenplan kunnen ouders hun oogappels online inschrijven op leeftijdsgroep, data en locatie naar keuze.

Gezien het grote succes ontwikkelden we naderhand ook specifieke features zoals wachtlijsten, alternatieve locaties of kampen. Op deze manier worden alle lesblokken vlot en geleidelijk ingevuld.

Om stabiliteit te garanderen was een serverconfiguratie op maat, alsook een goede caching layer, geen optie maar een basisvereiste.

dasmedia-littleballvillage-webapplicatie-devices

Een feilloze synchronisatie met het ERP-systeem

Alle data zoals locaties, tijdstippen tot zelfs medewerkersgegevens worden gevoed vanuit het Kampadmin ERP-systeem. Een belangrijke schakel wat betreft gegevensverwerking en inschrijvingen, die feilloos aan de nieuwe website werd gekoppeld.

Via de voorgekauwde webservice of API laadt de website al deze data (gedeeltelijk) realtime en pijlsnel in zodat vertraging voor de bezoeker onmerkbaar is.

dasmedia-littleballvillage-webapplicatie-googleads

Een maximale bezettingsgraad dankzij het slim inzetten van advertenties op Google en sociale media

Er bestaat geen twijfel over dat de kampen van Little Ball Village een schot in de roos zijn. Een plekje veroveren voor je oogappel is haast even moeilijk als een ticket scoren voor Tomorrowland. Na enkele dagen is ruim 75% van de kampen volzet na de opening van de inschrijvingen.

Little Ball Village probeert hun aanbod zo goed mogelijk af te stemmen op de vraag en zo komen er ook telkens enkele nieuwe locaties bij. Maar ook op sommige locaties loopt het soms iets minder vaart en blijven er nog enkele plekjes over. Little Ball Village streeft natuurlijk naar een maximale bezettingsgraad van alle kampen en omdat te bereiken, zetten we in op Google Ads en advertenties op sociale media. En het resultaat mag er zijn: we kunnen stellen dat zo goed als alle kampen steeds volledig uitverkocht zijn.

Conclusie: nog meer ouders die blij zijn dat hun kapoen een fijne vakantie tegemoet gaat én natuurlijk ook een tevreden klant!

Bekijk hier de website

Ook op zoek naar het laatste puzzelstukje op zijn plaats? Wij bespreken met jou alle mogelijkheden.

Contacteer ons