Webshop met ERP-integratie
Webshop met ERP-integratie
Online verkoop aan zowel B2C als B2B-klanten via een webshop gekoppeld met jouw ERP-systeem.
Voordelen van een webshop met ERP-integratie
Voorraad steeds up-to-date
Zorg voor een altijd actuele voorraad dankzij een directe koppeling met je ERP-systeem.
Bestellingen automatisch verwerkt
Bespaar tijd en reduceer de foutmarge door het automatisch verwerken van de bestellingen.
Productinformatie steeds actueel
Door een ERP-koppeling houd je alle productinfo, prijzen, beschrijvingen en andere specificaties up-to-date.
Reeds geïntegreerd met volgende systemen






Staat jouw ERP-, CRM- of PIM-systeem niet in bovenstaande lijst? Geen nood! Door onze uitgebreide ervaring en de flexibiliteit van ons platform kunnen we steeds een koppeling bouwen.
Technologie en basisplatform
De keuze van onze TALL-stack
Wij ontwikkelen op het Opensource Framework Laravel in een TALL-stack. De TALL-stack bestaat uit Tailwind CSS, Alpine.js, Laravel en Livewire en maakt het bouwen van moderne webapps sneller en efficiënter. Alles werkt vlot samen, waardoor de code overzichtelijk blijft en de ontwikkeling minder tijd kost. Voor de klant betekent dat een snellere oplevering, lagere kosten én een gebruiksvriendelijke, vlot werkende applicatie.
Het nut van het basisplatform
Binnen het framework werden modules en functionaliteiten ontwikkeld die voor vrijwel elk project terugkeren. Hiermee tackelen we regelmatig terugkerende issues. Zo werd een solide basis ontwikkeld waar nog steeds ruimte is voor maatwerk.
Het basissysteem is beschikbaar als gesloten of (half)open systeem. Dit wil zeggen dat het zowel voor B2C webshop als B2B bestelplatform beschikbaar is.
De basis in een notedop
Klanten
- Beheer van klanten en gebruikers
- Indelen van klanten in klantengroepen
- Klantafhankelijke prijzen
Producten
- Verrijking van SEO-data en extra productinfo
- Gevarieerde voorraadstatussen, leadtimes, ETA vermeldingen
- Groepering varianten op basis van één of meerdere kenmerken
- PIM-koppelingen
Verzenden
- Opbouwen van een verzendmatrix
- Verzendstatussen
- Leverritten systeem
- Koppelingen met koerierdiensten
Betalen
- Koppelbaar met verschillende Payment Providers (Mollie, MultiSafePay, Ingenico, ...)
- Klantafhankelijke betaalmogelijkheden
- Cadeaubonnen en kortingscodes
- Afpunten van betalingen op factuur
Front store
- Performante zoekfunctie en filtersysteem
- Content blokkensysteem
- Verschillende contentmodules zoals FAQ, blog, jobs, formulierbouwer, referenties, popups, ...
Intelligentie
- Koppeling met Deepl voor automatisch vertalingen
- Integratie met OpenAI of ChatGPT voor generatie van content en SEO-teksten voor producten en productcategorieën
- Aanleerbare en elastische zoekfunctie via tags of kenmerken
Waarom DAS Media?
Continuïteit
We ontwikkelen en updaten het basisplatform continu. Jouw project evolueert steeds mee.
Service op maat
DAS Media stemt elk project af op de spcifieke doelen, noden en groeiambities van de klant.
Focus op B2B
DAS Media richt zich tot KMO producenten en groothandels, actief in zowel België als het buitenland.
Onze doelgerichte aanpak
Ontdekkende brainstorm
We duiken in de kern van jouw vraagstuk en analyseren het tot een optimalisatie op maat. Dit hangt sterk samen met de competitieve dynamiek in jouw sector en de mate waarin jouw bedrijf zich heeft ontwikkeld.
Analyse & research
We gaan van onderbuikgevoel naar feiten met een datagedreven aanpak. Bij operationele vragen gebruiken we tools zoals een waardestroom- of functionele analyse. Voor commerciële vragen onderzoeken we de marktvraag en werken we ideeën uit in de wireframe fase.
Wireframing
Van research naar concrete oplossingen. We workshoppen eerste conceptschetsen voor een digitaal product of proces. Met een overzicht van het digitale landschap en strategische roadmaps werken we samen aan de oplossing voor jouw businessvraagstuk.
Design
We brengen de wireframes tot leven met een ontwerp dat zowel de functionele analyse als de unieke uitstraling van jouw merk ademt. Zo krijgt jouw product niet alleen vorm, maar ook flair die helemaal klopt.
Ontwikkeling
Een fase vol actie en verbetering. Tijd om te bouwen! We coderen, publiceren, leren en verfijnen steeds verder. Onderweg houden we onze inzichten en keuzes uit Discovery, Research en Engineering scherp in de gaten om zeker te zijn dat onze oplossing nog perfect aansluit bij de markt. Zo halen we het maximale uit tijd en budget.
Testfase
In de testfase controleren we niet alleen of alles technisch werkt, maar betrekken we ook jou als klant om zelf te testen en feedback te geven. Samen zorgen we ervoor dat het webproject perfect aansluit bij de verwachtingen en klaar is voor een succesvolle lancering.
GO live
De lancering is het moment waarop alles samenkomt: het webproject gaat live en wordt zichtbaar voor de wereld. We zorgen voor een soepele overgang, zodat alles vlekkeloos werkt en klaar is om impact te maken.
Opvolging en digitale marketingboost
Na de lancering blijven we het webproject nauw opvolgen via monitoring- en analysetools om prestaties te optimaliseren. Daarnaast helpen we met strategieën om meer verkeer te genereren en de naamsbekendheid van het project te vergroten.