Vertel je verhaal met e-mailmarketing

Onderzoek toont aan dat 59 procent van de mensen die een mailing leest, sneller koopt.

Zet je al in op zoekmachineoptimalisatie en online adverteren? Ook dan blijft e-mailmarketing een belangrijk onlinekanaal om de traffic naar je website, webshop of winkel genereren, verkoop te stimuleren en jouw branding te realiseren.

Dasmedia digitale marketing emailmarketing

Daarom blijft e-mailmarketing relevant

E-mailmarketing is en blijft een onovertroffen onlinekanaal, op één voorwaarde: goede content. Zorg voor een sterk verhaal waarmee je de aandacht van je lezer vasthoudt. Verpak blogberichten, acties en promo’s bijvoorbeeld in een interessante nieuwsbrief die je klanten informeert, vasthoudt en zo je verhaal binnentrekt.

DAS Media is jouw rots in de branding. Met een contentplan dat de frequentie en de meetbaarheid van je campagnes precies vastlegt, bieden we jou een totaaloverzicht. Het resultaat? Meer inkomende leads én klanten.

Jouw geheime wapen: je mailinglijst

Je bent maar zo goed als je mailinglijst. Want daarin schuilt je kracht: een bundeling van alle prospects en klanten die je zorgvuldig opbouwde. Koester die lijst, want hij is van onschatbare waarde voor je e-mailmarketingacties van vandaag en morgen.

Alleen vertrouwen op je Facebookvolgers is dus uit den boze. Want wat als Facebook zou verdwijnen? Dan ben je in één klap je hele prospect- en klantenbestand kwijt. Met een mailinglijst heb je zelf alle klantendata beschikbaar. Zo ben je altijd gerust.

Overweeg je een mailing of een nieuwsbrief?

Neem contact met ons op

53%

van de mails wordt op een mobiel toestel geopend.

6x

meer doorklik via e-mailmarketing dan via een Tweet.

tot 30%

meer conversie door een call-to-action knop dan een tekstuele link in je e-mailcampagne.

71%

van de mobiele aankopen werd beïnvloed door e-mails van de retailer.

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?

    Via periodieke e-mailcampagnes informeer je jouw volgers over acties, nieuwe producten of innovaties en nieuws binnen je bedrijf. Zo zorg je voor een goede connectie met je klanten en blijf je top-of-mind. Bovendien is een e-mailcampagne ook perfect meetbaar. Je kan alles op de voet volgen: hoeveel mensen hebben je e-mail geopend? Hoeveel mensen hebben er op een link doorgeklikt en op welke link hebben ze geklikt?

  • Welk programma gebruik ik best voor mijn emailmarketing?

    Gebruik bij voorkeur een online oplossing waarbij je voldoende rapportagetools omtrent statistieken ter beschikking hebt. Zo kan je jouw e-mailcampagnes steeds evalueren en bijsturen. Bij zo’n online oplossing kan je ook op basis van een template werken. Zo’n template is niet alleen super handig om e-mailcampagnes op te stellen, maar zorgt ook voor consistente communicatie én heeft oog voor de mobiele lezers van je campagne! Campaign Monitor of Mailchimp zijn gekende SaaS-oplossingen.

  • Hoe vaak moet ik een nieuwsbrief versturen?

    Dit hangt enerzijds af van de hoeveelheid aan relevante content. Heb je maandelijks voldoende te vertellen en kan je daarrond ook enkele blogartikelen schrijven? Of heb je veel nieuwe artikelen en komen er enkele acties aan? Dan kan je bijvoorbeeld maandelijks een mailing versturen. Belangrijk: lever steeds waardevolle content. En anderzijds: ga op zoek naar de juiste balans en evalueer op basis van de statistieken van je abonnees.

  • Wat is het resultaat van mijn e-mailcampagne?

    Enerzijds heb je de statistieken die je mailingtool je aanbiedt. Maar je kan die statistieken ook aanvullen informatie uit Google Analytics. Ga na of jouw e-mailcampagne tot meer bezoekers of interactie - en in het beste geval ook tot meer leads of verkopen - geleid heeft!