Website optimalisatie

Heb je een prachtige website met veel bezoekers maar valt het aantal leads en klanten die eruit voortkomt tegen? Geen paniek. Website optimalisatie to the rescue!

Wat is website optimalisatie?

Website conversie optimalisatie omvat alles wat op je website doet om je websitebezoekers te laten converteren. Een belangrijk onderdeel daarvan is de gebruikerservaring: hoe gemakkelijk, efficiënt en consistent is jouw website? Hoe beter deze ervaring, hoe sneller een bezoeker converteert in een lead of klant.


Website optimalisatie is niet te verwarren met zoekmachine optimalisatie ofwel SEO. Dit laatste is belangrijk voor de vindbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google.

  • Dasmedia digitale weboptimalisatie1
  • Dasmedia digitale weboptimalisatie2

Je website laten optimaliseren

Wat houdt een website optimalisatie proces nu precies in? We starten met een grondige analyse van jouw product of dienst, samen met de doelgroepen en doelstellingen. We evalueren de huidige prestaties van je site maandelijks of per kwartaal en stellen verbeteringen voor. Daarvoor maken we eerst een duidelijke kostenraming op. Daarna voeren we alle noodzakelijke aanpassingen uit: technisch en inhoudelijk.

We veranderen niet zomaar van koers. Dankzij A/B- of multivariate testing evalueren we hoe kleine aanpassingen het succes van je website beïnvloeden. Klikken meer mensen door naar de aangepaste pagina? En wat met hun surfgedrag?

Tijdens evaluatiemeetings bespreken we de resultaten van de website optimalisatie. Zo ken jij het effect van onze aanpassingen en adviseren we je over mogelijke toekomstige stappen. We maken ook tijd om te luisteren naar jouw ideeën en feedback. Want bij DAS Media dragen we cocreatie hoog in het vaandel.


Graag meer info over website optimalisatie?

Bespreek jouw project met ons

57%

van de internetgebruikers geeft aan een bedrijf met een niet-mobielvriendelijke website niet aan te raden aan een kennis.

63%

van de websitebezoeken in de retailsector gebeurt via een smartphone.

38%

van de bezoekers haakt af als de content of lay-out onaantrekkelijk is.

40%

van de bezoekers verlaat een website wanneer afbeeldingen niet of traag laden.