Sfeervolle radiospots om de naamsbekendheid te verhogen

Je kijkt reikhalzend uit naar dat ultieme moment: na maandenlang wachten wordt je woning opgeleverd. Of die stoffige verbouwing is eindelijk klaar. En dan kan het leukste gedeelte beginnen: het inrichten van je nieuwe of verbouwde stulpje! En daar komt Coopman Interieur dan handig bij kijken.

Ben je op zoek naar een betrouwbare partner die je interieur project van a tot z in goede banen leidt? Vertrouw dan op Coopman Interieur uit Passendale, een familiebedrijf met een hart voor sfeervolle interieurs.

Dasmedia coopmaninterieur radio headerbeeld

Een interieur waarin je jezelf ziet (lees: hoort) wonen.

Je huis is meer dan een hoop bakstenen. Het moet ook aanvoelen als een echte thuis. En die boodschap wou Coopman Interieur ook overbrengen. Bij radio draait het om het overbrengen van een bepaald(e) beeld of sfeer. En dit stond dan ook voorop bij de realisatie van de radiospots.

Bovendien moesten de spots ook tijdloos zijn, zodat ze op eender welk moment opnieuw konden ingezet worden om de naamsbekendheid te vergroten.

Bij de naamsbekendheid draait het niet over de herkenning van het merk, maar wel over de herinnering ervan. Eigenlijk is het eerder de kunst van het herhalen. Want als je die bekendheid verworven hebt bij je potentiële klanten, is de kans groter dat ze als eerste aan jouw bedrijf of merk denken als ze jouw product of dienst nodig hebben. En zo ben je de concurrentie een stap voor!

Bij Coopman Interieur bieden ze interieuroplossingen voor verscheidene ruimtes, zoals bijvoorbeeld: woonkamers, slaapkamers, keukens, bureaus, badkamers… Maar evengoed winkelinrichtingen. En zo hadden we het idee om voor elke woonruimte een aparte radiospot te bedenken. We prikkelen de verbeelding van de luisteraar door muziek. Om dit te bereiken beperkten we het gebruik van stemmen. We namen zo 6 radiospots op.

  • Dasmedia coopmaninterieur radio sfeerfoto1
  • Dasmedia coopmaninterieur radio sfeerfoto2
  • Dasmedia coopmaninterieur radio sfeerfoto3

De weg naar het resultaat is even belangrijk.

Een goede voorbereiding is het halve werk, dus starten we altijd met een brainstormsessie. Daaruit destilleren we dan enkele ideeën waarmee we dan aan de slag te gaan. We gieten die ideeën in meer concrete voorstellen. Vervolgens kiest de klant één concept uit en daarop werken we dan verder. We schrijven het scenario volledig uit.

Vervolgens kan ook de zoektocht naar de geschikte stemacteurs aanvatten. Afhankelijk van het budget krijg je als klant ook inspraak in de keuze van de stemmen. Dan bezorgen we jou een aantal stem samples en overleggen we samen welk stemtimbre het best bij de verschillende rollen past.

Nadat die knoop werd doorgehakt, volgt de stemopname met stemregie. Om uiteindelijk af te sluiten met de montage en afwerking van de radiospot.

Belangrijk om weten is dat je als klant bij ons niet in de kou blijft staan. We geven bij alle belangrijke stappen steeds een statusupdate door, zodat je alles vanaf de zijlijn goed kan volgen.

Zo weet je dat alles helemaal in orde komt. Een fijn gevoel, toch?

Benieuwd naar het resultaat? Beluister hieronder de radiospots!

We werden heel nauw betrokken bij de verschillende stappen van het proces en dat vonden we enorm fijn! Je hoeft je geen zorgen te maken en weet dat het het resultaat goed zal zijn."

Bart Coopman

Benieuwd naar wat radioreclame voor jouw bedrijf kan betekenen?

Contacteer ons

Op de hoogte blijven?