
Snel en gericht zoeken
Door middel van filters met basiskenmerken zoals motorisatie, kleur, aantal deuren, ... maar ook specifieke optiefilters, kan de potentiële klant heel gericht zoeken naar de juiste wagen.
Heeft hij of zij niet gevonden wat er werd gezocht, dan kan nog steeds contact worden opgenomen om hulp van een verkoper in te roepen, of voor een afspraak om een cataloguswagen samen te stellen.


Vindbaarheid in Google
Alvorens het platform te lanceren, werd ook een trefwoordenonderzoek uitgevoerd, om na te gaan hoe er veel en relevante bezoekers kunnen worden aangetrokken via de zoekmachines zoals Google.
De website scoort zowel op algemene zoekwoorden als op 'longtails' (=combinatie van trefwoorden) heel goed. Bovendien staat de website voor heel wat relevante trefwoorden reeds in de top-5 zoekposities in Google.

Automatische updates via ERP-synchronisatie
Wanneer een wagen aankomt bij Group Ghistelinck, wordt deze administratief verwerkt en ingeput in Fastback, het verkoopsplatform of ERP voor stockwagens.
Ook commercieel wordt deze software gebruikt voor maken van offertes en presenteren van de wagens aan prospecten.
Om te vermijden dat de wagens nog een tweede keer moeten ingeput worden in de website of het online stockplatform, ontwikkelde DAS Media een koppeling of synchronisatie met het ERP Fastback.
Zo hoeft men bij Group Ghistelinck niet meer wakker te liggen van de website, en wordt deze automatisch gevoed, en worden verkochte wagens ook automatisch van de website gehaald.