Vereenvoudigen van de administratieve taken en optimaliseren van de workflow
Voor ProMove werd niet alleen een webshop met online betalingsmogelijkheden ontwikkeld, maar ook een CRM of beheertool waarmee Promove alle kerntaken van het bedrijf kan uitvoeren:
- plannen en beheren van cursussen
- planning van en communicatie met instructeurs
- beheer van het wagenpark
- beheer van bestellingen en facturen
- genereren en valideren van kortings- en cadeaubonnen

Totaaloverzicht en goede zoekmotor voor de potentiële klant
ProMove biedt een ruim aanbod aan cursussen voor verschillende doelgroepen (automobilisten, motorrijders en interventiediensten). Daarenboven zijn de cursussen beschikbaar in meerdere talen én op verschillende locaties. Het was dus belangrijk om de bezoeker in één oogopslag een duidelijk overzicht te geven en hem of haar te leiden bij het inschrijven op een cursus.
Na het maken van de keuze van het type en programma, kan de bezoeker in het kalenderoverzicht verfijnen op datum en tijdstip, alsook locatie, taal en beschikbare plaatsen. Is er geen plaats meer? Dan biedt inschrijven op de geautomatiseerde wachtlijst mogelijk soelaas.
Wanneer de beheerder terug een plaatsje vrijmaakt in de kalender, krijgen de wachtenden automatisch een e-mail om alsnog in te schrijven. En dat gebeurt op basis van het ‘first-come, first-served’ principe! Snel zijn is dus de boodschap.

Koppelingen voor automatisatie
Administratieve taken zoals aanmaken en verzenden van facturen, alsook automatiseren van betalingen zijn tegenwoordig geen overbodige luxe. Bij ProMove hoeft men hier alvast niet van wakker te liggen. Door middel van webservice-koppelingen werd de doorsteek geautomatiseerd naar het online betaalplatform en naar Teamleader voor de facturatie.
Daarnaast ontwikkelde DAS Media een API om de cursusplanning in te laden in een mobiele applicatie voor de instructeurs on-site.
Planning van cursussen, instructeurs en leswagens
Via een overzichtelijke kalender kan zowel de beheerder als de instructeur de volledige of eigen planning raadplegen. Zo kan de beheerder makkelijk de dagelijkse taken en communicatie voeren, en heeft de instructeur een beeld van zijn of haar eigen dagplanning.
De beheerder kan verder de beschikbaarheid van cursussen, instructeurs en leswagens bekijken en beheren. Zo verloopt de flow gestroomlijnd en herleiden we de foutenmarge tot een minimum.

Geen inschrijvingen zonder goed digitaal marketingplan
ProMove streeft natuurlijk naar een maximale bezettingsgraad van haar cursussen. Om dit te bereiken zetten we in op verschillende zaken:
- Zoekmachine optimalisatie via linkbuilding: via deze strategie probeer je jouw autoriteit in Google te vergroten. Simpel gezegd gaat het bij linkbuilding om het verkrijgen van links op andere externe websites die verwijzen naar jouw website. Op die manier kan je dus ook hoger ranken in de organische zoekresultaten.
En de zoekmachine optimalisatie was zeker geen verloren moeite. Zo nam na 3 maand het aantal bezoekers via organic search (lees: niet-betalende zoekopdrachten) toe met 18%. En die extra bezoekers resulteerden op hun beurt in meer aanvragen in die periode. Er waren 72% meer aanvragen. Een mooi resultaat, toch?
- E-mailmarketing met een op maat gemaakte e-mailtemplate. Deze e-mailtemplate biedt ProMove een aantal belangrijke voordelen. Zo kan men aan de hand van de voorgedefinieerde blokken snel en eenvoudig een mailing opmaken. Bovendien houdt de template ook rekening met de mobiele lezers van de mailing, wat vandaag zeker niet onbelangrijk is. ProMove gebruikt mailings om haar aanbod en relevante blogartikelen onder de aandacht te brengen.
- Gesponsorde zoekadvertenties zorgen voor meer bezoekers en meer reservaties. Personen die op zoek zijn naar meer informatie of willen deelnemen aan een cursus informeren zich via het internet. Door boven de zoekresultaten een gesponsorde advertentie te plaatsen, klikken personen door naar de website en is de kans groter dat men zich inschrijft voor een cursus. Door onze maandelijkse rapporten krijgt ProMove een duidelijk beeld van hoeveel hun Google Ads opgebracht hebben. Met andere woorden de ROI (Return On Investment) is perfect meetbaar.
En ook de zoekadvertenties bewijzen hun nut. Door het maandelijks optimaliseren van de Google Ads nam het aantal bezoekers toe met 72% en is het aantal aanvragen verviervoudigd. Een resultaat waar zowel wij als de klant heel trots op zijn. Maar we blijven natuurlijk niet stil zitten en gaan het komende jaar voor nog betere resultaten!