Adverteren in jouw lokale bioscoop? Wij maken het voor jou mogelijk!

maandag 13 mei 2019

Adverteren in jouw lokale bioscoop? Wij maken het voor jou mogelijk!

maandag 13 mei 2019
Reclamespots die door 85% bekeken worden? Het kan… in jouw lokale bioscoop!




Cinefielen maken maar beter hun borst nat en al zeker als ze van een goede klassieker houden. Er komen namelijk tal van remakes aan, met The Lion King als één van de meest in het oog springende prenten.

Wij herinneren ons nog als gisteren hoe het was om E.T. op het grote scherm te bewonderen. We waren hoop en al 7 jaar oud, maar wat was dat, zeg?! Die throwback vervult ons ook met heimwee naar onze kindertijd. En zo heeft elke generatie zo zijn filmische ijkpunten. Voor de ene is Top Gun jeugdsentiment, voor de ander Back To The Future, The Sound of Music of – welja – The Lion King.
Wat die laatste knaller betreft: liefst 35% van onze landgenoten heeft al aangegeven dat de remake van het Disney-icoon op hun ‘to see’-lijstje staat. Zomer of niet, het zal straks dus behoorlijk druk worden in de filmzalen. En dat is goed nieuws voor jou!

Hoezo, goed nieuws?

Tuurlijk wel. 2019 wordt één van de sterkste familiefilmjaren in… euh… jaren. Piekende bezoekerscijfers betekent ook een aanzienlijk grotere doelgroep die je campagne in de bioscoop te zien krijgt. Je kan dit jaar meer dan 3,2 miljoen landgenoten bereiken zo. Dat is bijna een derde van de – vaak koopkrachtige – Belgen. Daarbovenop kan je ook kiezen om jouw campagne enkel te laten zien in je lokale bioscoop, zo kan je een groot en doeltreffend doelpubliek bereiken! Niet slecht, toch?

Hogere concentratie

De realisten onder ons zullen nu opwerpen dat geen kat nog op die reclame let. Thuis in de woonkamer kan dat kloppen. Door de overvloed aan reclame hebben we een soort immuniteit ontwikkeld. Spotjes gaan het ene oog in en het andere weer uit. Maar dat is thuis. In de bioscoop is ons kijkgedrag anders. Onderzoek heeft uitgewezen dat het publiek in cinemazalen wél geconcentreerd naar de voorbijkomende advertenties kijkt. Dat is te verklaren door groepsgedrag: als iedereen rondom jou focust op dat grote scherm ga je automatisch meedoen. Mensen in een bioscoopzaal versterken elkaar dus eigenlijk in het geconcentreerd kijken naar het scherm. We apen elkaar na, zou je kunnen zeggen. En dat brengt ons bij het fantastische cijfer uit de titel: 85%. Ofwel het aantal mensen dat echt aandacht heeft voor de reclamespots die worden afgespeeld voor de eigenlijke film begint. Ter vergelijking: voor televisie ligt dat ratio op zo’n 23%. Online is het een schamele 1,4% of nagenoeg verwaarloosbaar, tenzij je heel specifiek target.

Veel meer aandacht voor je geld

Wij van DAS Media hebben alles in huis om je te ondersteunen of aansturen – naargelang je eigen wens – op het vlak van je advertentiecampagnes. Eén van de barometers die we gebruiken in onze zoektocht naar de campagne die voor jou het beste resultaat oplevert, is de opportunity to see, kortweg OTS. Vrij vertaald: de kans of gelegenheid die je doelgroep krijgt om je reclamespot te zien. Daarbij maken we ook nog eens een onderscheid tussen mensen die je spot gezien hebben en zij die een echt engagement hebben getoond. Want jij wil natuurlijk die laatste groep bereiken. Dankzij die OTS-barometer weten we dat campagnes via bepaalde kanalen in een hoger engagement resulteren. Je voelt ons al komen: een advertentiecampagne in je (lokale) cinema is zo’n kanaal. Je krijgt er veel meer consumentenaandacht én –engagement dan via andere kanalen. Veel meer aandacht voor je geld, dus. Wij kunnen ervoor zorgen dat je een maximaal rendement scoort. 

Terug naar boven