Digitale tools om je (online) verkoop te boosten ten tijde van een lockdown

Het Coronavirus heeft ook enkele positieve bijwerkingen. Zo zagen verscheidene onlinewinkels de afgelopen week hun verkoop in bepaalde categorieën fors stijgen. Denk bijvoorbeeld maar aan voeding, speelgoed, sportartikelen, thuiswerkbenodigdheden, tuin- en doe-het-zelf materiaal, … En da’s niet verwonderlijk: we vervelen ons en zoeken dingen om ons bezig te houden. Door de aanmaning van de overheid om thuis te werken en verplaatsingen zoveel mogelijk te beperken, nemen de verkoopcijfers van onlinewinkels een hoge vlucht. Maar hoe kan jij hier nu voordeel uit halen? Benieuwd? Lees hieronder dan zeker verder!

1. Start nu een webshop om je verkoop niet volledig te laten terugvallen.

Binnen 2 weken kunnen wij een ‘basis webshop’ opzetten. En we horen je al denken: “Is dat dan geen verloren kost?” Neen, zeker niet. Want later kunnen we jouw webshop altijd uitbreiden. Een webshop zonder veel ‘toeters en bellen’ lanceren heeft ook zijn voordelen. Vaak gebruik je slechts de helft van de gevraagde functies en had je dat budget beter kunnen spenderen aan het bekendmaken van je webshop. Bovendien kan je webshop sneller live gaan, wat nu wel handig uitkomt!

Nu je webshop opstarten, heeft ook als voordeel dat klanten of bezoekers je webshop al kennen en er zich vertrouwd mee voelen.

Lijkt jou dit wel iets? Contacteer ons!

Dasmedia digitale tools ecommerce boosten overzicht2

2. Een webshop voor nu én later.

Je webshop kan ook perfect dienst doen voor later. Want wanneer alle winkels hun deuren opnieuw openen, zullen klanten ook nog wel eens voor een gesloten deur staan. Vermijd dat die klant naar de concurrentie loopt. Met een webshop bestellen je klanten waar en wanneer ze willen. Bovendien breidt je je gamma eenvoudig uit. Wat niet (meer) in je winkelrekken past, stal je online duizend keer gemakkelijker uit.

Bovendien geeft een webshop ook een boost aan de verkoop in je winkel. Komen klanten op je webshop terecht? Dan zien ze meteen ook waar je winkelruimte of showroom zich bevindt. En zo vaart ook je offlineverkoop wel bij je webshop. Onze klant Kevin Shoes kan dit alleen maar beamen.

Nog niet helemaal overtuigd? Laat je dan inspireren door andere klanten:

3. Hoe meer zielen op je webshop, hoe meer omzet jij draait!

Een webshop hebben is één ding, maar je wilt natuurlijk meer verkopen. Om dat te bereiken, moet je zorgen voor voldoende bezoekers. Wij stippelen samen met jou een uitgebalanceerde strategie uit: een marketingplan op maat van jouw budget.

Hiervoor zetten we in op verschillende kanalen. Denk bijvoorbeeld maar aan: SEO, SEA, social mediacampagnes, e-mail- en videomarketing… Maar even goed radioreclame!

Klaar om je verkoop te boosten? Vraag je offerte op maat aan!

4. Radio en televisie floreren tijdens de lockdown, jij binnenkort ook?

Uit cijfers van VAR blijkt dat 1 op 4 Vlamingen tijdens de Coronacrisis meer naar radio luistert dan vroeger. Daarbij is er vooral een opvallende stijging bij jongeren (15 tot 24 jaar), net als bij jonge groepen tussen 25 en 44 jaar én deze stijging is merkbaar bij alle radiozenders. Da’s opnieuw niet verwonderlijk: we zijn met zijn allen thuis en willen op de hoogte blijven de laatste nieuwtjes of zoeken een manier om ons te ontspannen.

Je naamsbekendheid of verkoop boosten via radio of televisie kan nu wel eens een slimme zet zijn! Bij de naamsbekendheid draait het niet om de herkenning van het merk, maar wel om de herinnering ervan. Als je die bekendheid verworven hebt bij je potentiële klanten, is de kans groter dat ze als eerste aan jouw bedrijf of merk denken als ze jouw product of dienst nodig hebben. En zo ben je de concurrentie een stap voor!

4.1. Radio is nu nog meer overal en hoeft helemaal niet duur te zijn!

De uiteindelijke kostprijs is afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld de gekozen zender, de zendtijd, het bereik, de uitwerking van de radiospot zelf…

Je kan bijvoorbeeld al een radiospot in een specifieke regio uitzenden voor 5 euro per uitzending.

Klinkt aanlokkelijk, niet? Ontdek meer over radioreclame.

4.2. Men kan niet bij jou op bezoek komen, maar jij kan jouw bedrijf/product/dienst wel tot bij de mensen brengen. En dat heel simpel via video!

Je hebt bijvoorbeeld een immokantoor, maar (bijna) al je afspraken voor een huisbezoek vielen in het water? Geen nood! Je kan jouw panden perfect in beeld laten brengen en aan de man brengen via video. Onze videospecialist kan nog steeds ter plekke filmen.

Of stel je hebt een bedrijf dat bijvoorbeeld poolhouses verkoopt. We kijken allemaal reikhalzend uit naar het moment dat we weer kunnen barbecueën met vrienden. Maak de mensen warm voor je product via video! Indien je over veel foto’s van realisaties beschikt, kunnen wij hier een mooie compilatie van maken om dan te verspreiden via de geschikte digitale kanalen.

Soms is ter plekke filmen toch niet meer mogelijk, maar dan kan bijvoorbeeld een animatievideo een mogelijke oplossing bieden.

Bekijk hieronder enkele voorbeelden:

Blijf niet bij de pakken zitten, maar haal het beste uit deze periode en laat ook jouw verkoop boomen ten tijde van het Coronavirus.

Klaar om de stap te zetten? Vraag hier meer informatie aan.

Contacteer ons

Veelgestelde vragen

  • Hoe start je een webshop?

    Een webshop start je met een plan. Kom langs en vertel ons welke producten je wilt verkopen, welke doelgroep je voor ogen hebt... Wij maken vervolgens een concreet voorstel op.

  • Wat zijn de voordelen van een online webshop?

    Met een online shop ben je 24/7 open en kan je een groter publiek bereiken. Daarnaast kan men gemakkelijk en ongestoord het gewenste product zoeken, kiezen en betalen.

  • Welke digitale marketingkanalen kan ik gebruiken voor mijn online shop?

    Hier speelt de doelgroep en -regio ook een grote rol. Met die informatie en op basis van je budget per maand of jaar maken we een digitaal marketingplan op.

  • Hoe een webshop bekend maken?

    Wij maken een marketingplan op maat van jouw webshop. Daarin komen verschillende zaken aan bod: zoals bijvoorbeeld een goede positie in de zoekresultaten, online adverteren op Google, campagnes via social media, publiceren van blogs, acties via e-mailmarketing...

  • Hoeveel kost het om een radiospot te maken?

    Het is moeilijk om een exacte prijs op een radiospot te plakken. De kostprijs is immers afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld: het aantal gebruikte stemmen, de zendtijd, het uitzendgebied (= het bereik), de radiozender(s), wie instaat voor de creatie van het idee, met of zonder audiologo… Bovendien wijzigt de prijs van een stem ook naargelang de spot op regionaal of nationaal niveau uitgezonden wordt.

  • Hoe kan je de impact van een radiospot meten?

    Je wilt natuurlijk weten of je radiospot iets opgeleverd heeft en daarvoor zijn er verscheidene mogelijkheden. Je kan gebruik maken van een specifieke kortingscode in je radiospot en aan de hand van die gebruikte kortingscodes kan je bijgevolg meten hoe succesvol jouw radiospot was. Het kan ook een goed idee zijn om een nieuwe url in je radiospot te verwerken. Stel dat je gespecialiseerd bent in vochtbestrijding in kelders, dan kan je bijvoorbeeld de url ‘mijndrooghuis.be’ in het leven roepen. En we kunnen dan nagaan hoeveel personen er via die nieuwe url op jouw website zijn terechtgekomen.