Huidig land: België

Europa

Over DAS Media

Contact
B2B-bestelplatform

B2B bestelplatform

Jouw B2B-klanten hebben nood aan een gepersonaliseerd platform waar snel en flexibel kan besteld worden.

Voordelen van een B2B-bestelplatform

Maatwerk per klant

Toon klantgericht assortiment en prijzen, leverdagen of -ritten, kortingen, bestellijsten en condities op basis van hun profiel of bestelgeschiedenis.

B2B-gerichte functionaliteiten

Via lijsten kan de eindklant gemakkelijk dezelfde bestellingen opnieuw plaatsen.

Raadplegen van promoties

Ook EDI-klanten kunnen gemakkelijk promoties en acties bekijken door in te loggen op het bestelplatform.

Efficiënt bestelproces

Klanten kunnen snel en eenvoudig producten zoeken, selecteren en bestellen, zonder tussenkomst.

Tijdswinst voor verkoopteams

Minder manuele input en opvolging, waardoor verkopers zich kunnen focussen op advies en klantenrelaties.

Inzicht in bestelgedrag

Via rapportering en data-analyse krijg je waardevolle inzichten om je bestelplatform, aanbod en services te optimaliseren.

ERP-koppeling en de vele voordelen

Door het koppelen van jouw ERP met e-commerce platform vermijd je manuele invoer van jouw productinfo op de het online platform. Geplaatste bestellingen komen automatisch terug in jouw ERP.

Maar een ERP-koppeling zorgt ook voor voorraadupdates, klanten- en gebruikersychronisatie, behouden van complexere prijzenstructuren per klantengroep, staffels of individuele prijzen.

De waarde van een ERP-koppeling op een rij

  • Verminderen van foutmarge door manuele input bestellingen
  • Automatische stockupdates
  • Geen dubbele info te beheren
  • E-commerce als klantenportaal voor facturen en offline orders
  • Verkopers of ander medewerkers kunnen alle data raadplegen zonder ERP-toegang
  • Dataverrijking mogelijk via het CMS in functie van SEO of andere doelstelling

Reeds geïntegreerd met volgende systemen

Staat jouw ERP-, CRM- of PIM-systeem niet in bovenstaande lijst? Geen nood! Door onze uitgebreide ervaring en de flexibiliteit van ons platform kunnen we steeds een koppeling bouwen.

Technologie en basisplatform

De keuze van onze TALL-stack

Wij ontwikkelen op het Opensource Framework Laravel in een TALL-stack. De TALL-stack bestaat uit Tailwind CSS, Alpine.js, Laravel en Livewire en maakt het bouwen van moderne webapps sneller en efficiënter. Alles werkt vlot samen, waardoor de code overzichtelijk blijft en de ontwikkeling minder tijd kost. Voor de klant betekent dat een snellere oplevering, lagere kosten én een gebruiksvriendelijke, vlot werkende applicatie.

Het nut van het basisplatform

Binnen het framework werden modules en functionaliteiten ontwikkeld die voor vrij welk project en probleem uit onze ervaring terugkeren. Zo werd een solide basis ontwikkeld waar nog steeds ruimte is voor maatwerk om zo de pijnpunten van jouw probleem of vraag aan te pakken.

Het basissysteem is beschikbaar als gesloten of (half)open systeem. Dit wil zeggen dat het zowel voor B2C webshop als B2B bestelplatform beschikbaar is.

De basis in een notedop

Klanten
  • Beheer van klanten en gebruikers
  • Indelen van klanten in klantengroepen
  • Klantafhankelijke prijzen
Producten
  • Verrijking van SEO-data en extra productinfo
  • Gevarieerde voorraadstatussen, leadtimes, ETA vermeldingen
  • Groepering varianten op basis van één of meerdere kenmerken
  • PIM-koppelingen
Verzenden
  • Opbouwen van een verzendmatrix
  • Verzendstatussen
  • Leverritten systeem
  • Koppelingen met koerierdiensten
Betalen
  • Koppelbaar met verschillende Payment Providers (Mollie, MultiSafePay, Ingenico, ...)
  • Klantafhankelijke betaalmogelijkheden
  • Cadeaubonnen en kortingscodes
  • Afpunten van betalingen op factuur
Front store
  • Performante zoekfunctie en filtersysteem
  • Content blokkensysteem
  • Verschillende contentmodules zoals FAQ, blog, jobs, formulierbouwer, referenties, popups, ...
Intelligentie
  • Koppeling met Deepl voor automatisch vertalingen
  • Integratie met OpenAI of ChatGPT voor generatie van content en SEO-teksten voor producten en productcategorieën
  • Slimme en elastische zoekfunctie via tags of kenmerken

Waarom DAS Media?

Continuïteit

Het basisplatform is continue verder in ontwikkeling voor al onze klanten. Zo bieden we garantie op verdere evoluties van jouw project.

Service op maat

DAS Media biedt een service op maat omdat we elk project afstemmen op de specifieke doelen, noden en groeiambities van onze klanten.

Focus op B2B

DAS Media richt zich tot KMO producenten en groothandels, actief in zowel België als het buitenland.

Onze doelgerichte aanpak

Ontdekkende brainstorm

We duiken in de kern van jouw vraagstuk en analyseren het tot een optimalisatie op maat. Dit hangt sterk samen met de competitieve dynamiek in jouw sector en de mate waarin jouw bedrijf zich heeft ontwikkeld.

Analyse & research

We gaan van onderbuikgevoel naar feiten met een datagedreven aanpak. Bij operationele vragen gebruiken we tools zoals een waardestroom- of functionele analyse. Voor commerciële vragen onderzoeken we de marktvraag en werken we ideeën uit in de wireframe fase.

Wireframing

Van research naar concrete oplossingen. We workshoppen eerste conceptschetsen voor een digitaal product of proces. Met een overzicht van het digitale landschap en strategische roadmaps werken we samen aan de oplossing voor jouw businessvraagstuk.

Design

We brengen de wireframes tot leven met een ontwerp dat zowel de functionele analyse als de unieke uitstraling van jouw merk ademt. Zo krijgt jouw product niet alleen vorm, maar ook flair die helemaal klopt.

Ontwikkeling

Een fase vol actie en verbetering. Tijd om te bouwen! We coderen, publiceren, leren en verfijnen steeds verder. Onderweg houden we onze inzichten en keuzes uit Discovery, Research en Engineering scherp in de gaten om zeker te zijn dat onze oplossing nog perfect aansluit bij de markt. Zo halen we het maximale uit tijd en budget.

Testfase

In de testfase controleren we niet alleen of alles technisch werkt, maar betrekken we ook jou als klant om zelf te testen en feedback te geven. Samen zorgen we ervoor dat het webproject perfect aansluit bij de verwachtingen en klaar is voor een succesvolle lancering.

GO live

De lancering is het moment waarop alles samenkomt: het webproject gaat live en wordt zichtbaar voor de wereld. We zorgen voor een soepele overgang, zodat alles vlekkeloos werkt en klaar is om impact te maken.

Opvolging en digitale marketingboost

Na de lancering blijven we het webproject nauw opvolgen via monitoring- en analysetools om prestaties te optimaliseren. Daarnaast helpen we met strategieën om meer verkeer te genereren en de naamsbekendheid van het project te vergroten.

Grootse projecten, voor bijzonder fijne klanten

Op zoek naar een oplossing voor jouw probleem?

Vertel ons over jouw project en samen doorlopen we alle mogelijkheden.

Contacteer ons
SCROLL